חדשות

במרכז שניידר ביצעו ניתוח בהרדמה מלאה לקשירת צינורות רוק בילד בן 13

הילד סבל מריור יתר ללא הטבה בטיפול התרופתי | "זהו הניתוח הראשון בארץ שבוצע בילדים בגיל זה", מסרו במרפאה הרב תחומית לריור יתר

ד"ר רועי הוד, רופא בכיר ביחידת הא.א.ג במרכז שניידר לרפואת ילדים. "ביצענו הזרקת בוטוקס לבלוטות הרוק, אך גם היא לא הקלה במצב הריור"

ניתוח קשירת צינורות רוק בוצע לראשונה במרכז שניידר לרפואת ילדים בפתח תקוה, בילד בן 13 שסבל מריור יתר - תופעה שהקשתה על חיי היומיום שלו ופגעה באיכות חייו. הוא טופל תרופתית, אולם כאשר לא חל שיפור או הטבה במצב, הופנה למרפאה הרב תחומית לריור יתר הפועלת במרכז שניידר.

ריור יתר עלול לגרום להפרעה זיהומית, תפקודית, חברתית ופסיכולוגית, המטילה מעמסה על המטפלים במיוחד כשמדובר בילדים. בנוסף, הריור עלול לגרום לשיעול, להשתנקות ולהקאות. התופעה עלולה להיגרם מסיבות שונות וביניהן: הפרעות בליעה, אי יציבות של הלסת ורפיון שרירים.

השירות שמופעל ב"שניידר" נועד גם להגביר את המודעות לבעיה, לזהותה מוקדם וכן להתאים את הטיפול האופטימלי עבור כל ילד לפי צרכיו במסגרת האפשרויות הטיפוליות הקיימות, ביניהן ניתוח לקשירת צינורות הרוק. צוות המרפאה הרב תחומית לריור יתר כולל את ד"ר אילת הלוי, רופאה בכירה במכון לנוירולוגיה, ד"ר דריו פרייס, מנהל המכון לרפואת ריאות, ד"ר רועי הוד, רופא בכיר ביחידת הא.א.ג, עדי קופר, מהשירות לריפוי בעיסוק ויפעת ניצן, קלינאית התקשורת.

ד"ר הוד מסר: "הילד הגיע אלינו לאחר שהטיפול התרופתי שקיבל בבית חולים אחר לא שיפר את מצבו. ביצענו הזרקת בוטוקס לבלוטות הרוק, אך גם היא לא הקלה במצב הריור. ולכן הוחלט על ניתוח קשירת ארבע צינורות הרוק של בלוטות הרוק הגדולות כדי לצמצם בכמות הרוק המופרש.

"ככל הידוע לנו, זה הניתוח הראשון בארץ שבוצע בילדים בגיל זה". את הניתוח ביצע ד"ר הוד יחד עם ד"ר חנה גילת, רופאת א.א.ג בכירה מבית החולים השרון.

הניתוח נעשה בהרדמה כללית, במהלכו בוצעו, דרך חלל הפה וללא צלקות חיצוניות, ניתוק וקשירה של ארבעה צינורות המובילים את הרוק מבלוטות הרוק הגדולות לתוך חלל הפה. הניתוח ארך כשעה ולאחריו אושפז הילד ביחידה לטיפול נמרץ ילדים למשך כמה ימים עד ששוחרר לביתו. היום, כחודשיים לאחר הניתוח, מצבו הכללי השתפר והריור פסק לחלוטין.

נושאים קשורים:  קשירת צינורות רוק,  ריור יתר,  ד"ר אילת הלוי,  ד"ר רועי הוד,  חדשות,  ד"ר חנה גילת,  מרכז "שניידר" לרפואת ילדים
תגובות
01.01.2020, 20:15

תותח!

חייב לציין שבהתמחות אצל פרופ' נחליאלי באשקלון יצא לי לראות מקרה אחד או שניים של קשירה לילדים, שסבלו מבעיות בליעה קשות, ובאמת הבוטוקס לא עזר. צר לי לאכזב אותכם, אבל אתם לא הראשונים.

אם הפציינט סובל מבעיות בליעה, הרי שכדאי להפנותו לשיפורה גם בעזרת מיפנקשיונל טרפי.
בכתבה לא דובר על בעית בליעה אלא על ריור יתר. אלה בעיות שונות שלעיתים נפגשות.

הכוונה שהשיטה פורסמה משנת 1967, ופרוצדורות הקשירה עצמה נעשתה בילדים גם לפני הפרסום שלכם בארץ. לא נכנס כרגע להתויות, אני מתכוון לטכניקה הכירורגית הטיפולית שבפרסום משתמע שנעשתה לראשונה בילדים בארץ. אז זהו שלא.

02.01.2020, 10:22

ומי הצוות המרדימים??????

אנונימי/ת
02.01.2020, 11:37

מה זה משנה?
(מכיר את listen to the bleep of the heart?)

12.01.2020, 20:15

כל הכבוד למנתחים. אולם ברצוני להזהיר מפני הסכנה הממשית לבריאות השיניים של הנער. עליו להיות במשטר הגיינה אורלית קפדנית, הברשת שיניים מייד לאחר כל ארוחה, שימוש בחוט דנטלי, הפחתת השימוש בדברי מתיקה ושימוש תכוף במריחת לכת פלואוריד ע"י רופא שיניים. הנער בסכנה גבוהה להתפתחות עששת דוהרת וכדאי להתחיל מהיום באמצעי מניעה כדלעיל. רק בריאות. פרופ' יוסי שפירא