חדשות

מערכת ה-CT המהירה בעולם מופחתת קרינה במרכז שניידר לרפואת ילדים

למערכת מצלמה משוכללת המאתרת אוטומטית את קווי המתאר של גוף הילד ומאפשרת למקם את המיטה בדיוק בגובה ובאזור הנדרש לסריקה, בלחיצת כפתור אחת

מערכת ה-CT המהירה ומופחתת קרינה ב"שניידר". צילום: דוברות בית החולים

מערכת CT - Computed Tomography שנחשבת למהירה ביותר בעולם וגם מופחתת קרינה נכנסת לשימוש במרכז שניידר לרפואת ילדים. המערכת היא מדגם Somatom Force של "סימנס".

בית החולים מסר את הפרטים הבאים לגבי המערכת החדישה: בניגוד למערכת ה-CT הרגילה המצוידת בשפופרת רנטגן אחת וגלאי אחד, למערכת החדשה שתי שפופרות רנטגן ושני מערכי גלאים המסוגלים לפעול במקביל או בנפרד. שיפור משמעותי זה מאפשר קיצור ניכר בזמני הסריקה, עד כדי פחות משנייה, וביצוע סריקות איכותיות גם כשמדובר בילדים קטנים וכל זאת בזריזות ואף ללא הרדמה.

הפעלת המערכת מבוססת על פרוטוקולים ייעודיים לסריקות בילדים ורכיבי החומרה והתוכנה הרבים מאפשרים הפחתה משמעותית בכמות הקרינה וגם בחומרי הניגוד. למערכת מצלמת מיקום משוכללת, המאתרת אוטומטית את קווי המתאר של גוף הילד הנבדק כשהוא על מיטת המערכת, ובכך מאפשרת לרנטגנאי למקם את המיטה בדיוק בגובה ובאזור הנדרש לסריקה, בלחיצת כפתור בודדת.

המערכת המתקדמת מצטרפת למערכות דימות נוספות שמופעלות במחלקת הדימות ב"שניידר" שאותה מנהלת ד"ר אסנת קונן כהן וביניהן MRI משוכלל, ציוד בתחום הרפואה הגרעינית, חדר שיקוף, אולטרסאונד ומערכות נוספות. צוות הרופאים וטכנאי הדימות פועל בשיתוף פעולה עם מרדימים מומחים בתחום זה כשמדובר בטיפול בילדים, בהתאם לצורך ובהתאם לצורכי הטיפול.

נושאים קשורים:  CT,  דימות,  ד"ר אסנת קונן-כהן,  חדשות,  מרכז "שניידר" לרפואת ילדים
תגובות
אנונימי/ת
28.12.2019, 09:47

שכחתם רק לציין שחצי מהזמן המכשיר לא עובד
כמות הנבדקים מינימלית יחסית לפעילות מכשיר כזה ומנגד בביח בילינסון יש חולים שמחכים זמן רב לבדיקות אולם לא נותנים להם להשתמש במכשיר הזה בגלל סרוב טפשי של הנהלת מכון הדימות של שניידר