חדשות

ארגון נשות הדסה מסרב להאריך את הסכם העסקתו של פרופ' רוטשטיין

בארגון נשות הדסה, הבעלים של המרכז הרפואי הדסה בירושלים, טוענים כי מנהל "הדסה", פרופ' זאב רוטשטיין, מחבל במאמצי הארגון לגייס תרומות | רוטשטיין: "גם אם יתנצלו בפני, אין חשק להמשיך בתפקיד כפוי טובה זה"

פרופ' זאב רוטשטיין. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

סכסוך עמוק פרץ בין ארגון נשות הדסה, הבעלים של המרכז הרפואי הדסה בירושלים, לבין מנהל המרכז פרופ' רוטשטיין. כך מדווח הבוקר (ה') כתב "כלכליסט" אדריאן פילוט. הארגון האמריקאי הודיע לפרופ' רוטשטיין שאם במהלך השבוע הקרוב לא ייפגש עם נציגיו, לא יוארך הסכם העסקתו וכי הודעה זו היא סופית מבחינתו.

בתוך כך דיווח "הארץ" לאחרונה כי פרופ' רוטשטיין, שיסיים בפברואר הקרוב ארבע שנים כמנכ"ל "הדסה", מונה לכהונה נוספת בתפקיד וימלא אותו שלוש שנים נוספות, וזאת על אף תלונות רבים מהעובדים על סגנון ניהולו. "אין כמעט שום גורם, בבית החולים או מחוצה לו, שרוטשטיין לא התעמת איתו", צוין בדיווח: "החשבת הכללית במשרד האוצר, החשב המלווה של בית החולים (שעזב בשל כך את תפקידו), רופאים, ועדי עובדים ואפילו השותפה הוותיקה של הדסה, האוניברסיטה העברית". "הוא פשוט נהנה לריב ולהתעמת", אמר על כך בכיר בבית החולים, "זה נותן לו אנרגיה". על כך הגיב רוטשטיין: "לא באתי למצוא חן".

בדיווח של "כלכליסט" הבוקר נמסר שפרופ' רוטשטיין, על פי הודעת "נשות הדסה", ניסה לחבל במאמצי גיוס התרומות של הארגון. במכתב ששוגר אליו נאמר, בין השאר: "מעשיך יצרו אווירה הפוגעת ביכולת שלנו לגייס תרומות לבית החולים". עוד טוען הארגון כי התנהגותו של פרופ' רוטשטיין "הביאה לכך שיש תורמים שאינם מוכנים לשבת איתך, להיפגש איתך ואפילו לדבר איתך".

במכתב, נמסר בדיווח, ציינו נשות הארגון כי הדרישה שלא להאריך את העסקת פרופ' רוטשטיין כמנהל "הדסה" איננה על רקע מקצועי אלא רק בגלל הסכסוך הקשור לגיוס תרומות. הארגון גייס בחמש השנים האחרונות יותר מ-950 מיליון שקלים כתרומות לשני בתי החולים שלו בירושלים.

במכתב לפרופ' רוטשטיין מתלונן הארגון: "במקום לסייע במאמצים החשובים לגיוס התרומות, מעשיך והתנהגותך החלישו את מאמצינו החשובים".

לפני כמה ימים התקיים אירוע התרמה גדול במיאמי ובו, נאמר במכתב, "יצאת מגדרך באופן בוטה ובלתי מכובד, זלזלת והכפשת את ארגון נשות הדסה, צוותו המסור ומתנדביו. עשית זאת פעמים רבות גם בשיחות ישירות עם רבים מהתורמים שלנו. השמעת אמירות לא נכונות ולא הולמות על אופן השימוש בכספים שגויסו על ידנו. המעשים הכפישו את המוניטין הטוב של ארגון נשות הדסה ובתי החולים, יצרו אווירה שפגעה ותמשיך לפגוע ביכולות שלנו לגייס תרומות עבורם.

"פעולותיך הפרו באופן ישיר את הסכם העבודה והתחייבויותיך כלפינו. לא עמדת בתנאים שהצבנו בפניך להארכת הסכם העבודה. לכן, ארגון נשות הדסה איננו נותן כעת הסכמתו להארכת הסכם העבודה שלך, מושך ומבטל כל הסכמה מותנית שניתנה בעניין הזה".

הבוקר (ה') נודעו פרטים נוספים על הסכסוך וחילופי האשמות הקיצוניים בין  ארגון נשות הדסה לפרופ' רוטשטיין: נשות הדסה העבירו אתמול מכתב למנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ולמנכ"ל האוצר שי באב"ד ובו ביקשו הארגון להיפגש עימן. במכתב הובעה התנגדות להארכת העסקת פרופ' רוטשטיין שרק בנובמבר אישר דירקטוריון "הדסה" את הארכת כהונתו בשלוש שנים נוספות. בדירקטוריון יש עתה נציגות גם לשני משרדי הממשלה, מאחר שהמרכז הרפואי מצוי תחת מסגרת של תכנית הבראה שהוכתבה לו על ידי הממשלה והיא תסתיים בסוף 2020 .

"נשות הדסה" תבעו שגם נציגי הממשלה בדירקטוריון יביעו עתה התנגדות להארכת העסקתו של פרופ' רוטשטיין. רוטשטיין מצידו ציין כי טענות נשות הדסה הן האשמות שווא, השמצות שהן פייק ניוז.

רוטשטיין התייחס גם למועד פרסום המכתב - כשבועיים לפני תום כהונתה של נשיאת "הדסה" החתומה עליו, הלן הרשקין, ולפני כניסתה לתפקיד זה של נשיאה חדשה, רודה סמולוב  "וזה מעלה תהיות רבות". משלחת ארגון נשות הדסה אמורה להגיע בשבוע הבא לישראל לישיבת הדירקטוריון המוגדרת "מכרעת".

ב"דה מרקר" נמסר כי בשלב זה מקבל רוטשטיין גיבוי מלא ממשרד הבריאות ומשרד האוצר. תגובת משרד הבריאות שצוטטה בדיווח: "בית החולים הדסה נמצא במסגרת תכנית הבראה הצפויה להסתיים בסוף 2020. כהונת פרופ' רוטשטיין הוארכה בשלוש שנים לבקשת הדירקטוריון ואושרה כדין על ידי משרדי הבריאות והאוצר. אנו נמצאים בתקופה סוערת במערכת, ואין זה נכון לבצע שינויים בישורת האחרונה של התכנית".

מנכ"ל האוצר אמר עוד: "לדעת כל גורמי המקצוע במשרדי האוצר והבריאות, רוטשטיין עושה עבודה יוצאת מן הכלל בבית חולים וזה צריך להיות הדבר המרכזי והיחידי בשיקולים להארכת כהונתו. לא יתכן שעל סמך קרבות והיעלבויות, בית חולים גדול וחשוב כהדסה ייפגע... עניינים כאלה סוגרים מחוץ לבית החולים, ונדאג שכך יקרה. אני מתכוון לזמן את נשות הדסה לפגישה אצלי כדי ללבן את הסוגיה במהרה".

בתגובה לכתבה שפורסמה ב"כלכליסט", המצטטת את מכתב ארגון נשות הדסה, נמסר מ"הדסה": לאור סיום חוזה העסקתו של פרופ רוטשטיין הצפוי ב-31.1.2020, אישרו נשות הדסה ודירקטוריון הדסה כבר בחודש נובמבר את הארכת החוזה על פי המתווה המקורי שלו בשלוש שנים נוספות. על פי הסכם ההבראה של 'הדסה', גם מנכ״ל משרד הבריאות וגם מנכ״ל האוצר אישררו את הארכה.

"פרופ׳ רוטשטיין נפגש בסוף נובמבר עם נציגות ארגון נשות הדסה ועם החשב הכללי וציין כי ברצונו להמשיך במידה שיש נכונות משותפת לאשר את הצעת תקציב הדסה לשנים 2021-2025 ע״פ המתווה שהומלץ ע״י חברת דלויט, מה שמסמן להדסה המשך פיתוח וצמיחה. אישור התקציב האמור כלל את מחויבות נשות הדסה להשתתף במחצית הפחת של בית החולים כמנהג בעלים לשנים אלו.

"עוד בטרם ניתן אישור לאמור על ידי נשות הדסה", נמסר מהנהלת בית החולים, "פורסמה אמש ידיעה על איום נשות הדסה שלא לאשר את הארכת כהונתו של פרופ' רוטשטיין. פרופ׳ רוטשטיין, לאחר ארבע שנים מורכבות אך מרובות הישגים לבית החולים אליו נכנס כאתגר שהוגדר כ'משימה בלתי אפשרית', הופתע. הכתב שתרגם נכוחה את המכתב שנשלח במקביל אליו במייל, הטיב לתאר כי נשות הדסה התלוננו על פגיעה בהן ובמאמצי גיוס התרומות בארה״ב. פרופ׳ רוטשטיין מוסר כי מדובר בהשמצות שהן בחזקת 'פייק ניוז'. מועד הפרסום כשבועיים לפני תום כהונתה של נשיאת הדסה החתומה על המכתב ולפני כניסת נשיאת הדסה חדשה מעלה תהיות רבות.

"על כל מקרה מציין פרופ׳ רוטשטיין, שגם אם תשלח התנצלות על ההאשמות השווא, אין המכתב ופרסומו על ידן, עושה חשק רב להמשיך בתפקיד הקשה האתגרי וכנראה גם הכפוי טובה הזה".

בשבוע הבא אמורה להגיע נציגות נשות הדסה לישיבת הדירקטוריון המתוכננת ונראה כי תהיה זאת ישיבה מעניינת.

נושאים קשורים:  פרופ' זאב רוטשטיין,  ארגון נשות הדסה,  חדשות,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות
אנונימי/ת
12.12.2019, 15:55

דמעות הילדים האומללים ממחלקת אונקולוגיה ילדים ורופאיהם- לא שבו ריקם......

אנונימי/ת
14.12.2019, 09:45

אכן כן.

אנונימי/ת
13.12.2019, 09:37

בן אדם נפוח ומגעיל.

13.12.2019, 10:08

"ניהול בלתי תקין יכול להרוג חולים!" זו הייתה כותרת המסמך שכתב בעלי ד"ר מילגלטר ז"ל להנהלת הדסה בשנת 2009, הנהלת הדסה התעלמה ונקמה במנתח לב רב זכויות שהתריע על סיכון חולים במחלקה שלו, גם במשמרת של פרופ' רוטשטיין ממשיכים לטייח ולהגן על מנהל המחלקה לשעבר שפרשת סיכון החולים בניהולו, במשך יותר מעשור, צריכה להדיר שינה מכל אחד מאיתנו, וזאת במקום לתקן את הכשלים, אני ממשיכה את דרכו של בעלי שנפטר מדום לב אחרי שנים שהוא מתריע על העוולות שנעשות מאחורי הקלעים וכתגובה הוא זוכה להתעללות מצד ההנהלה, לא אשקוט עד אשר יחקרו את הסקנדל במחלת לב חזה בהדסה.

אנונימי/ת
13.12.2019, 11:42

גברת אביבה . כל הכבוד לבעלך ז"ל על האומץ והיושר. צר לי על ההשלכות . אבל ידוע שחושפי ליקויים הם האדם הראשון שנפגע. כמו כן. טיוח והסתרות יש לא רק במערכת הבריאות. כל אירגון שמגלגל הרבה כסף נגוע בהתנהלויות מקולקלות . הבעיה שבתחום הרפואה ההשלכות הם מוות או חיים. אבל זו מלחמה שלא ניתן לנצח בה בדרך המקובלת . פשוט לא ניתן. טיוחים ימשכו. רשלנויות ימשכו. אבל לא לדאוג. הקארמה נקמנית . כל כלב מגיע יומו... משפט ערבי נפלא...

אנונימי/ת
13.12.2019, 10:27

אוי, כמה יצרים

אנונימי/ת
13.12.2019, 11:38

אותי מענין איך אנשים לא ראויים בכל תחום של מקצוע מצליחים להזדחל לתפקידים שבהם הם יכולים להגיע להחלטות הרסניות. אני נתקלת בזה בכל תחום. אנשים לא ראויים ולא מקצועיים בחינוך ברווחה בבריאות בפוליטיקה.בכל התחומים .הצליחו להזדחל לתפקידים משמעותיים והורסים כל דבר. זה תופעה פסיכולוגית וסוציולוגית מענינית ביותר .והיא עולמית . כמו היטלר שעלה לשילטון בגרמניה . מוסוליני באיטליה וכל המטורפים . שום דבר לא השתנה. עדין לא ראויים מגיעים לתפקידים שבהם יש להם יד להרס ואבדון. הזוי. השות הדסה הזרימו לבית החולים מיליארד . איך הם מצליחים לגייס כל כך הרבה כסף? מה מקורות הכספים האלו ? הכספים ממקורות לגיטימים ? משהו פה מוזר והזוי..... מיליארד שקל .... מה מקור הכסף? היות שתורמים לא יתרמו אם האדם הלא מקצועי ימשיך בתפקיד. אז האדם הלא מקצועי לא ישאר. כי כסף מדבר וקובע כל דבר. אבל אותי מענין מקורות התרומות .

13.12.2019, 11:45

כנראה כל אותם האנשים שבהם את זורקת האשמות, לא יושבים כטוקבקים באתרים ומחפשים נגד מי לכתוב.

את כותבת נגד כולם. באנונימיות.
אובחנת פעם?
זה מירמור טבעי או נרכש?

אנונימי/ת
13.12.2019, 12:23

התגובה שלך כל כך צפויה משה רוזנפלד או מי שאת/ה . זו תגובה כמו של הנאצים כלפי היהודים. הדה לגיטמציה והדה הומאניזאציה.כלפי כל ביקורת אמיתית ולגיטימית !!!!! אתה יהודי? אתה בריא בנפשך? או שאתה מאלה שידיהם ידי ההרס והאבדון וחושש מהקארמה הנקמנית ? ח ח ח . לא יכולת להגיב באופן יותר אינטליגנטי. ופחות צפוי. טיפוסים כמוך ראיתי בעינים איך הם גומרים את חייהם ...בעליבות נפש ובטירוף הדעת. איך עכשיו תגיב?

אנונימי/ת
13.12.2019, 19:22

גברת! המנעי מתגובות כאלו באתר הזה, זה לא מתאים פה ומעיד על בעייה נפשית שלך ולא של המגיב בשמו המלא. אולי תפרקי את בעיותייך במקום אחר?

אנונימי/ת
13.12.2019, 12:01

בתל השומר לקח שנים להפטר מהפסיכופאט ומההליקופטר.
בהדסה היו זריזים יותר.
אולי ימצא מקומו כמו ד"ר משה משיח כנשיא עמותה לדיאליזה באום אל פאחם.

אנונימי/ת
13.12.2019, 12:20

גדול !!! ח ח ח ......

אנונימי/ת
13.12.2019, 12:03

לנכים ולקשישים אין כסף.ךכספי בחירות תוך שעה היה כסף.לישיבות ולשאר כספים קואליציוניים יש תמיד כסף.

אנונימי/ת
13.12.2019, 12:25

יהיו בחירות מספר ארבע... יהיו בחירות שוב ושוב עד שהעם הלא כל כך חכם ילמד לבחור נכון. עם קשה עורף. לומד רק בדרך הקשה. שווה לקרוא את התנ"ך. ניפלאות העם היהודי וקשה העורף והחוטא . מדהים. כלום לא השתנה.

אנונימי/ת
13.12.2019, 13:14

"אין המכתב עושה חשק רב להמשיך בתפקיד הקשה האתגרי וכנראה גם הכפוי טובה הזה.." - אז תעשה מעשה, רוטשטיין, ותפטור אותנו מנוכחותך ההרסנית במערכת הציבורית.
מדינת ישראל תהיה מקום טוב יותר כשזה יקרה

13.12.2019, 16:58

הכותבים הם רופאים? לתומי חשבתי שרופאים הם....כנראה טעיתי.
שבת שלום

אנונימי/ת
13.12.2019, 21:47

אוי, הנה הוא חזר, גד נתן הנאמן. שבת שלום נאמן!

אנונימי/ת
14.12.2019, 02:48

קשה לחלק ציונים בלי ללמוד היטב את כל הפרטים, אבל בכל זאת בשני נושאים רוטשטיין הפתיע אותי לטובה:
1. דחיקת השר"פ לשעות אחר הצהריים ומניעתו ממאושפזים מהמיון, מה שאף אחד מקודמיו (קפלן, קוקיה, פרץ, מור יוסף) לא ניסו או לא הצליחו לעשות על אף התחייבויותיהם.
2. פרשת האונקולוגיה ילדים בה הפגין עמוד שדרה מדהים מול הקמפיין המסית והמבחיל שנוהל נגדו. העובדה שכף רגלו של הקדוש המעונה שלהם לא דרכה מאז בשום בית חולים בישראל, אפילו לא בהתנדבות, מדברת בעד עצמה.

אנונימי/ת
14.12.2019, 10:31

האם באמת, העובדה שרופא מומחה וערכי נמחק מן הרפואה הישראלית בשל סכסוך עם מנהל מדבר לזכותו של המנהל ולזכותה של המערכת?
מה זה משדר לרופאים אחרים שיש להם מה להגיד על תפקוד המערכת?

אנונימי/ת
15.12.2019, 02:11

המסר החד שהועבר בהצלחה הוא שיש קווים אדומים שלא עוברים, כמו להסית מטופלים נגד המוסד ולארגן התפטרות קולקטיבית חשאית של יחידה שלמה (כולל הצוות הסיעודי) במטרה לחסל אותה.

אנונימי/ת
15.12.2019, 12:39

רוטשטיין, פרסם בשמך..

אנונימי/ת
17.12.2019, 00:09

אתה פשוט לא יודע......אבל הפרופסור המהולל מיקי וינטראוב עושה עבודת קודש בבית חולים אלין בשקט ובצנעה ובעיקר במסירות ללא גבולות.של נעליך.....

אנונימי/ת
14.12.2019, 20:13

רוטשטיין מנהל מוכשר אבל חבל שהסגנון הביריוני והירוד בו משתמש מכתיב את השיח. רופאים, גם כשהם בעמדות ניהוליות, צריכים לשמור על אותה תרבות דיבור וכללי התנהגות שהם אמונים עליהם ונשבעו להם כרופאים.

אנונימי/ת
15.12.2019, 02:06

מה שברור זה שרוטשטיין הוא מנהל בעל כושר ביצוע משמעותי, מה שנקרא "בולדוזר", ולצערנו במגזר הציבורי בישראל מדובר בזן נדיר, כמעט נכחד, רוב המנהלים באים להעביר את הזמן, להוסיף שורה לקו"ח ולחזור הביתה בשלום ותו לא.

בולדוזר הוא כלי עבודה וכמו כל כלי עבודה ניתן לעשות בו שימוש לטובה ושימוש לרעה. נדמה לי שבתקופתי בשיבא רוטשטיין עשה ביכולותיו שימוש לרעה, אבל בהדסה, אני אומר את זה בזהירות, בינתיים הכיוון נראה טוב, או לפחות הרבה פחות גרוע מקודמיו.

אנונימי/ת
15.12.2019, 12:37

בלי להתייחס לאיש, ליכולתו, סגנונו וכישוריו.
נחשפתי לאיש במאבק המכוער מאוד ברופאי המחלקה האונקולוגית ילדים המצוינת, אותה החריב ברגל גסה.
אבל- ארגון נשות הדסה מתרים מיליונים תחת הדגל של "בתי החולים של הדסה". הדסה מוציאות את מרב הכסף בארה"ב על המועדונים של הדסהמשכורות לפעילות, ופעילויותיה המקומיות ורק חלק קטן מופנה לבתי החולים.
אזכיר גם את המעורבות שלהן עם ברני סיידוף הנוכל ובעקבות זאת דלדול כספי של בתי החולים בשל חיוב בתי החולים להחזיר את כל היתרות שהיו עשרות מיליוני דולרם באותו זמן. זה מרכיב חשוב בותר אם לא העיקרי בהתמוטטות הכספית.
אני מוצא לפיכך צדק ביחסו של רוטשטיין לנשות הדסה.