חדשות

סקר של הר"י: כ-80% מהרופאים הצעירים אינם מרוצים מתנאי עבודתם

ד"ר ליאור אונגר, יו"ר פורום המומחים הצעירים בהר"י: "במקום שהמומחה הצעיר ינסוק למעלה, הוא מיואש ונופל לתוך תהום"

ד"ר ליאור אונגר, יו"ר פורום המומחים הצעירים בהר"י. "אנו נערכים להחרפת המאבק"

כ-80% מהרופאים המומחים הצעירים אינם שבעי רצון מתנאי עבודתם, כך עלה מסקר שקיימה ההסתדרות הרפואית בקרב כ-400 רופאים צעירים מ-48 מוסדות רפואיים, שהזדהו בשמם וציינו את מספר רשיון הרופא שלהם. כך מדווח הבוקר (ג') "ידיעות אחרונות".

בדיווח של ענבר טויזר נמסר כי שיעור חוסר השביעות הרצון הנוגע לתנאי השכר והעומס היה 20% כל אחד, הצורך בהשלמת הכנסה, חוסר שעות מחקר, תקנים, תחושה שלא היעדר אופק מקצועי – 10% כל אחד וכן יחס לא הולם מהמנהלים, תנאים נלווים, יחסים בצוות ותדמית גרועה – 5% כל אחד.

הסקר בוצע על ידי חברת כלים שיווקיים עבור פורום המומחים הצעירים בהר"י. יו"ר הפורום, ד"ר ליאור אונגר, צוטט בדיווח: "לרופאים וגם בדעת הקהל יש תחושה שתקופת ההתמחות היא הגיהינום של הרופא, שאחריה הוא הופך למומחה וחייו משתפרים פלאים ומגיעה תקופה של שגשוג. אבל המציאות בשטח שונה: במקום שהמומחה הצעיר ינסוק למעלה, הוא נופל לתוך תהום. הרופאים המומחים הצעירים לא רואים תקווה ברפואה הציבורית וחשים מיואשים".

תגובת הר"י המופיעה בדיווח: "פורום המתמחים מצא לנכון להתייחס במלוא הרצינות ובאופן מיידי לממצאי הסקר ולבחון דרכים למיצוי ולתיעדוף הנושאים הקריטיים שעלו ממנו. לאור תוצאות הסקר התקיים דיון עם הנהלת הר"י והוחלט על הקמת הפורום לאלתר כדי לקדם את הנושאים שעלו".

יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור בהר"י, ד"ר חגי לוין, אמר ל"דוקטורס אונלי" בתגובה לסקר: "עובדי מערכת הבריאות, ובפרט הרופאים והרופאות הצעירים, עובדים בתנאי עבודה קשים וחווים שחיקה לאור העומס הנוראי והמחסור במשאבים במערכת הרפואה הציבורית בישראל".

במסגרת ההסתדרות הרפואית מוביל ד"ר לוין צוות בנושא "מרכזים רפואיים מקדמי בריאות" ולדבריו, "כדי שהמטפלים יוכלו לטפל כראוי, חייבים לדאוג לבריאותם וליצור עבורם סביבת עבודה מקדמת בריאות. חייבים להשקיע הרבה יותר משאבים במערכת הרפואה הציבורית ולדאוג לתנאי עבודה סבירים לעובדים, כולל שינה ותזונה סדירה. חוסר בשעות שינה, שעות תורנות ממושכות, עומסים בלתי נסבלים ולעתים גם היעדר זמן מספיק להפסקות אוכל עלולים להשפיע על ביצועים מקצועיים".

נושאים קשורים:  ד"ר חגי לוין,  ד"ר ליאור אונגר,  ורום המומחים הצעירים,  ההסתדרות הרפואית,  שחיקה מקצועית,  חדשות,  סקר שביעות רצון
תגובות
אנונימי/ת
20.08.2019, 16:43

הלוואי וילמדו ממה שעושים בחו"ל. וככה יהיה גם בארץ. תשישות החמלה בקרב רוב הרופאים שפגשתי מעוררת דאגה .

אנונימי/ת
21.08.2019, 12:15

אתם אתר של הר"י - וכשכותבים על סקר של הר"י צריכים לצטט את ידיעות אחרונות???

אנונימי/ת
21.08.2019, 20:42

האם ראשי הר"י באמת חושבים על עתיד הרופאים בישראל או שרק עתידם ועתיד הרפואה הציבורית.
האם שמים בראש מעיניהם את נושא "האופק מקצועי" וה WELL BEING של הרופאים? האם דואגים לבריאותם של הרופאים ובטחונם האישי והפיזי במקום עבודתם או שהכל רק מס שפתיים.
האם מנהלי מחלקה עדיין "בזים" למומחים הצעירים שלהם שמדברים על האופק הזה
או שהם רק מעוניינים "לסתום חורים" של כוננויות העיקר שיהיה שקט תעשייתי ויוכלו להתקדם לתפקידים פוליטיים יותר?
לדעתי דור הדינוזאורים של הרופאים עדיין חושבים שאפשר להתעמר בכל מי שיותר צעיר מהם במקצוע?
עד שלא יבינו הדינוזאורים האלו כמנהלי מחלקות וכראש הר"י ונבחרי הועד שהדור הצעיר של הרופאים מאס בהם ולא מוכן יותר לסבול מרופאים רודפי כבוד ושררה לא נוכל לשנות את מערכת הבריאות.
ואל תאמינו למה שהם אומרים או מצהירים, הם בכלל לא לצד הרופאים הצעירים!

אנונימי/ת
21.08.2019, 21:18

ערמת מתוסכלים שכאילו המציאו את הגלגל. אכלו לי שתו לי לקחו לי.
כל מומחה צעיר יכול להרוויח היום הרבה מאד בקהילה. הרבה מאד בפריפריה. אבל,.....למה ללכת לקהילה למה לפריפריה. אני רוצה כאן (במרכז) ועכשיו.
דור ה Y ה Z או כל אות אחרת. לא מכיר רופא חרוץ שרעב ללחם. יש לי הרגשה שהמומחים הצעירים כמו דר אונגר רוצים לשחזר את ההתארגנות של מהתמחים - "מרשם" גוף שבא לאיים על הר"י שהתקפלה והעצימה את הגוף הזה. קרוב לודאי שזרע הפוליטיקה נבט אצלם והם לא יפסיקו לתהארגן עוד ועוד במקביל לעליה בדרגות ובותק. עוד תראו שד"ר אונגר יהיה מומחה ותיק יקים את התארגנות הרופאים הותיקים וכך הלאה והלאה. פיצול במחנה הוא דבר לא נכון. אבל, לך דבר עם צעירים.

22.08.2019, 07:05

אתה שתול?

אנונימי/ת
22.08.2019, 08:49

מושתל ..? ממש לא...הייתי מתמחה ומומחה צעיר ודאי שכן...רק לחשוב שכל אותם "מנוולים" הבכירים הותיקים היו פעם צעירים....והסתדרו בסוף...סבלנות וחריצות זה שם המשחק..דברים שרואים מכאן לא רואים מדם

אנונימי/ת
23.08.2019, 12:39

אתה לא שם לב שאנחנו חיים בעידן אחר. מספיק עם האמירה הנבזית " אני סבלתי בתור סטאזר, מתמחה, מומחה צעיר אז תסבול גם אתה"
חשיבה כזאת תביא להעלמות בטודנטים לרפואה ובריחת רופאים מתמחים/ מומחים צעירים מהרפואה בכלל.
מה לעשות, זה דור ה x+y שלא נשאר במקום שלא מעריכים אותו ומתעמרים בו.
תוציר את הרטש שלך מהאדמה. תראה כבר עכשיו שפחות ופחות צעירים חכמים ומוכשרים מצטרפים למקצוע, ויותר ויותר צעירים שלאבא שלהם יש כסף מתקבלים לרפואה. ונתןן כלכלי זה לא מעיד כלל על כשרונם ואיכותם של רוםאים אלו.....
ותראה מה קרה לדור שלך? הנה עידן "המעטפות" חזר.
בושה

אנונימי/ת
22.08.2019, 07:04

עורכים יקרים. איפה ניתן לקרוא שוב את הכתבה על גב' וופנר המנכלית ועל ההתכוננות שלה למשא ומתן על תנאי העסקתם של רופאי ישראל? למה הסרתם אותה?

04.09.2019, 20:49

מציע שינוי שיטתי מהפכני:
להכריז כי משא ומתן יתבצע אך ורק בשקיפות מלאה של כל הדיונים וחילופי הטיוטות.
הציבור יוכל לראות את הטיעונים והטיעונים שכנגד, את ההצעות, התיקונים והפשרות.
נציגי הציבור בשני הצדדים יצטרכו להראות עבודה מכובדת הכוללת ניסוח טיעונים משכנעים והצעות ריאליות, הקשבה והגינות. דמוקרטיה במיטבה.