חדשות

בכירים בהנהלת "הדסה" נחקרו באוצר: חשד לתשלום שכר גבוה וחריג לרופאים במחלקה ההמטואונקולוגית ילדים

מנהל "הדסה", פרופ' זאב רוטשטיין: "במקום לקבל מדליה על העבודה הקשה בשיקום בית החולים והמחלקה, אנחנו מקבלים חקירה המבוססת על האשמות שקריות"

פרופ' זאב רוטשטיין. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

מנהל המרכז הרפואי הדסה בירושלים, פרופ' זאב רוטשטיין, המשנה למנהל אורן לוי וסמנכ"לית משאבי האנוש לשעבר בבית החולים מימי כהן, זומנו בשבוע שעבר לחקירה באזהרה ביחידת חקירות השכר במשרד האוצר, בשל טענות על תשלום שכר גבוה וחריג לרופאים שגויסו ב-2017 למחלקה ההמטואונקולוגיה ילדים ב-2017. כך מדווח הבוקר (א') כתב "הארץ" עידו אפרתי.

גיוס הרופאים נעשה לאחר שהמחלקה נקלעה למשבר עמוק כאשר שישה רופאים בכירים ועוד שלושה מתמחים עזבו אותה עקב סכסוך מתמשך עם מנכ"ל בית החולים.

בדיווח נמסר כי תנאי השכר שנקבע לרופאים שגויסו בבהילות חורגים מהמקובלים בבתי החולים ממשלתיים בישראל. החקירה התמקדה בעיקר בשכר ובתנאי ההעסקה של ד"ר יוסי לאבר, מומחה השתלות מח עצם בילדים מניו יורק. הוא שב לארה"ב בשנה שעברה.

הסכסוך החריף והמתמשך בין פרופ' רוטשטיין לבין מנהל המחלקה לפני שנתיים, פרופ' מיקי וינטראוב, ורופאיה, נגע לשינויים שביקש הראשון לבצע בה בניגוד לדעת רופאי המחלקה. ההתפטרות קטעה פעילות וטיפולים בילדים חולי סרטן דם. נעשו נסיונות לגשר בין הצדדים, משרד הבריאות נקרא להתערב. הרופאים הביעו נכונות לעבור ל"שערי צדק" כדי להמשיך שם בטיפול בילדים החולים – מהלך שנמנע והתלווה אליו זעם גדול מצד הנהלת "הדסה". במאמץ לספק פתרון זמני גויסו במהירות רופאים מ"שיבא" וגם ד"ר לאבר שהובא במיוחד לשם כך מניו יורק.

בתוך כך גם מדווחת הבוקר רוני לינדר ב"דה מרקר" כי ראש הממשלה בנימין נתניהו, המשמש רשמית גם כשר הבריאות, מנוע מלטפל בכל הנושאים הנוגעים ל"הדסה" בשל ניגוד עניינים. ההסדר על כך נחתם עימו ב-2018 אולם לא פורסם לציבור.

נושאים קשורים:  פרופ׳ זאב רוטשטיין,  המטואונקולוגיה ילדים,  ד"ר יוסי לאבר,  פרופ' מיקי וינטראוב,  חדשות,  ראש הממשלה בנימין נתניהו,  סגן שר הבריאות ליצמן,  שכר רופאים,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות
אנונימי/ת
08.07.2019, 07:56

רוטטשטין עשה מה שמנהל צריך לעשות. מנהלי המחלקה שלו ערקו לבית חולים אחר. אין מצאי של מומחי המטואונקולוגיה - שילם כסף כדי להחזיק את המחלקה עד לשיקומה. כל פעולה אחרת הייתה מרסקת את המחלקה ועולה לבית החולים הרבה יותר כסף

אנונימי/ת
08.07.2019, 19:24

לא מדוייק. ז.ר. הגיב למשבר כדרכו - בכוחנות ודורסנות. לא בטוח שזה היה הפתרון היחיד שניתן היה להציע. צוות המחלקה התרסק והתפזר, הורים נאלצו לקחת את הילדים למרכזים אחרים, אמון הציבור במערכת הבריאות ובהר"י התערער. בסוף כולם בכו.

אנונימי/ת
08.07.2019, 19:46

רוטשטיין וידידיו הרסו מחלקה מופתית והטליאו פתרון עלוב ומקרטע. עד היום.

08.07.2019, 20:52

כמה שילמו בשערי צדק על מנת להעביר את הרופאים לשם? סוד גלוי הוא שהרופאים שעזבו את הדסה רואים שם חולים בניגוד למה שפורסם בעיתונות. כמה הובטח לרופאים שעזבו את הדסה? הסיפור כאן הוא לא רוטשטיין. הסיפור כאן הרבה יותר רחב. הרי אחד המנהלים המעורבים בהעברת הרופאים שאינו רוטשטיין לקח 10% מסכום תרומה שקיבל לבית החולים שלו שהיה מליון דולרים והכוונה היא למנהל שערי צדק. כמה הובטח לרופאים שעזבו ומדוע הם מקבלים חולים בשערי צדק? מדוע העיסוק האובססיבי ברוטשטיין?

אנונימי/ת
08.07.2019, 21:01

גועל נפש ברמה הגועלית ביותר שניתן להעלות על הדעת . מערכות מושחתות ברמות- שחיתות -ממשלה, רהמ, קשרים, הדסה הנהלה . אישית מכיר/ה רופאים בהדסה תאבי בצע וחסרי מקצועיות שברשלנות רפואית פושעת הרגו מטופלים ולא נעשה עימהם הדין . לא תביעה ולא דבר. כי למי יש כח להילחם עם תביעות רשלנות רפואית ברצח מוטופלים אומללים שסמכו על הרופאים ששלימו להם בפרטי עשרות אלפי שקלים. אבל הכירורגים הארורים שמי יתן והקראמה הנקמניק תדע לעשות את הצדק כפי שהקארמה יודעת .יצאו מזה ללא תיבעות וללא דבר. וממשכים לעבוד בבית חולים הדסה
שתאבי הבצע שם מענין אותם רק הכסף. מה יהיה מה יהיה ?
מתי נראה את הדין שממוצה ממי שעשה עוול לאחר. שהרג ברשלנות טיפולית אכזרית אדם אחר . והרשלן חי את חייו כאילו דבר לא קרה.... מה יהיה מה יהיה .?

אנונימי/ת
08.07.2019, 21:52

כל מי שעבד עם רוטשטיין בשיבא מכיר את התנהגותו

אנונימי/ת
08.07.2019, 23:04

רוטשטיין הוא עברין סדרתי עם קבלות.יש לקוות שהפעם יתן את הדין ויסולק מתפקידו.

אנונימי/ת
09.07.2019, 11:56

הוא עוד מבקש מדליה? אני בשוק!!!!
הרס מחלקה, הורס בית חולים, ובוכה? טבע ישראלי מגעיל.

אנונימי/ת
14.07.2019, 18:53

זאב רוטשטיין........יש דין ויש דיין - לא נשכח ולא נסלח על הפקרת הילדים האומללים בעד בצע כסף.