חדשות

עלייה בכ-60% בדיווח על אלימות מטופלים במחלקות פסיכיאטריות

דו"ח חסוי של משרד הבריאות מגלה: בשנתיים האחרונות נרשמה עלייה חדה בתקריות אלימות במחלקות הפסיכיאטריות שחייבו טיפול רפואי לנפגעים

חולה פסיכיאטרי. אילוסטרציה

דו"ח פנימי חסוי שהוגש לפני חודש למנכ"ל משרד הבריאות הצביע על כך שבשנתיים האחרונות נרשמה עליה בכ-60% בדיווחים על תקריות אלימות במחלקות הפסיכיאטריות שחייבו טיפול רפואי לנפגעים. כך דיווח הבוקר (ג') כתב "הארץ" עידו אפרתי. את הדו"ח הכינה ועדת בקרה ואיכות שמינה משרד הבריאות ועבודתה נמשכה כמה חודשים.

בדצמבר מסר משרד הבריאות שבשנים האחרונות חלה ירידה בעשרות אחוזים בשימוש בהגבלות מכניות של מטופלים במחלקות הפסיכיאטריות אלא ש"גורמים במערכת הבריאות", מסר העיתון, טוענים שהנתון מתעתע ולא יחזיק לאורך זמן ללא טיפול מעמיק ותכנית מתוקצבת לטיפול בשורש הבעיה. ד"ר צבי פישל, יו"ר איגוד הפסיכיאטרים, ציין בדיווח כי על משרד הבריאות חלה חובה לתגבר את הצוותים וכי הירידה בהגבלות לוותה בעלייה באירועי האלימות כנגד הצוותים המטפלים - "אסור להשאיר את המשוואה לפיה ירידה בהגבלות שווה עלייה באלימות".

נושאים קשורים:  בתי חולים פסיכיאטריים,  מחלקות פסיכיאטריות,  ד"ר צבי פישל,  אלימות כלפי צוות רפואי,  הגבלה מכאנית,  חדשות
תגובות
12.03.2019, 14:10

כל עוד המחלקות הפסיכיאטריות יראו כמו בתחילת שנות החמישים, האוירה המדכאת והקודרת בהם תישמר, "המטופלים" יתקוממו.
כל עוד ועונשים אכזריים כככליאה, קשירה פיזית, בידוד והשפלה יהיו חלק מ"הווי המחלקה", כל עוד הסטיגמה הרודנות והיהירות של חלק מהצוות ימשיכו, זאת תהיה התוצאה.
עד שהמערכת לא תפנים כי - לא עוד!
עד שלא יבוא גואל מסוג פיליפ פינל ששחרר את "חולי הרוח" משהשלשלאות במאה ה-19, עד שהפסיכיאטריה לא תעבור שינוי עומק רדיקלי, עד שלא תכיל את התפיסה כי הוא נועדה לשרת ולרפא את המטופלים, גם הפסיכוטיים, גם המאניים, גם הדפרסיביים,
וכי המחלקות האפלות והקודרות האלה-תם זמנן, א תבוא הישועה.
שימו לב אנשי הממסד הפסיכיאטרי-
אתם לא רלוונטיים.
המקצוע ממשיך וימשיך להיות מקצוע "במצוקה" והמתמחים ימשיכו לברוח ממנו, עד לגויעתו הכמעט מוחלטת, אם לא תתעשתו בזמן.
אור בקצה האפלה- מיזם הבית המאזן של פסח ליכטנברג ואחרים, תפיסות עולם כאלה הם לא "אנטי פסיכיאטריה" ולא האויב, אלא התיקון היחידי והתקוה האחרונה של המקצוע.
לתשומת לבכם.

אנונימי/ת
13.03.2019, 18:12

99 אחוז מהמטופלים במחלקות הפסיכיאטריות לא אלימים . שילוב של טיפול רפואי לא נכון . עודף של תרופות שיכול להטריף ולהוציא מאיזון כל אדם . מביא להתפרצויות מיותרות. שימוש בשיטות שמתאימות לשנות החמישים לפני מאה שנים (נזעי חשמל ו, קשירות מיותרות וכו וכו ) צר לי על אנשים שמטופלים בפרוטוקול טיפולי שמתאים ללפני מאה שנים . המטרה בעולם וגם בישראל טיפול בקהילה. יש אחוז קטן מאוד שלא מגיבים לתרופות . אבל זה לא אומר שהם אלימים. גישה לא נכונה, טיפול תרופתי זה מה שמביא למצב האומלל של אנשים שיכולים להשתקם.