גוסלקומב

יעילות ארוכת טווח של גוסלקומב לטיפול בפסוריאזיס מתונה-חמורה

ניסוי פאזה 3 לבחינת היעילות ארוכת הטווח של גוסלקומב לטיפול בפסוריאזיס

פסוריאזיס (צילום: אילוסטרציה)
פסוריאזיס (צילום: אילוסטרציה)

עקב המהלך הכרוני של פסוריאזיס, חשוב להעריך את התגובה לטיפול במהלך הזמן. מטרת המחקר הינה להעריך את היעילות של טיפול מתמשך עם גוסלקומב (חוסם אינטרלוקין 23) במהלך שנתיים בניסוי פאזה 3 VOYAGE.

המטופלים חולקו באופן רנדומלי לקבלת אינבו, גוסלקומב או אדאלימומב בנקודת הבסיס. המטופלים שקיבלו אינבו עברו לקבוצת הגוסלקומב בשבוע 16 והמטופלים שקיבלו אדאלימומב עברו לקבוצת הגוסלקומב בשבוע 52. כל המטופלים קיבלו גוסלקומב לאחר שבוע 52. היעילות הוערכה בעזרת המדד Psoriasis Area and Severity Indexי(PASI) וה-investigator's Global Assessmentי(IGA). נתוני היעילות נותחו סטטיסטית לפי non-responder imputationי(INR; מטופלים עם נתונים חסרים נחשבו כלא מגיבים) לאחר הכלת חוקי כישלון הטיפול דרך שבוע 48 ומשבוע 52 ועד שבוע 100. כל נקודות הסיום נותחו סטטיסטית גם בעזרת שימוש ב-NRI ומתודולוגיית As Observed עבור קבוצת הגוסלקומב במהלך שבוע 100.

התגובות הקליניות נשמרו עד שבוע 100 בהתבסס על כל שלושת האנליזות. פרופורציות המטופלים שהגיעו ל-PASI 75, PASI 90, PASI 100, IGA 0/1, ו-IGA 0 היו 94.8%, 82.1%, 49.0%, 82.4% ו-53.8%, בהתאמה, בשבוע 100. התוצאות היו דומות עבור קבוצת האינבו← גוסלקומב ואדאלימומב ← גוסלקומב בשבוע 100. כפי הצפוי, פרופורציות המטופלים שהגיעו לנקודות סיום אלו היו דומות בהתבסס על אנליזת As Observed ומעט נמוכות יותר כאשר חוקי ה-NRI השמרניים הוחלו.

לסיכום, רמות גבוהות של יעילות נשמרו במהלך שנתיים של טיפול מתמשך בקרב מטופלים שטופלו עם גוסלקומב. היעילות השתפרה במהלך שנתיים בקרב מטופלים שטופלו עם אדאלימומב ועברו לקבל טיפול עם גוסלקומב לאחר שנה.

מקור: 

Griffiths, C.E.M et al. (2018) Journal of Drugs in Dermatology. 17(8)

נושאים קשורים:  גוסלקומב,  אינבו,  יעילות,  פאזה 3,  מחקרים,  אדאלימומאב
תגובות