חדשות

ה-AHA הסמיך את המלר"ד ב"שערי צדק" למרכז הדרכה להחייאה לבבית מתקדמת

ד"ר טוד זלוט, מנהל המחלקה לרפואה דחופה: "הקורס נותן כלים עדכניים בכל הנוגע להחייאה לבבית מתקדמת על פי נהלים וספרות בינלאומיים מחמירים"

נציגי צוות המלר"ד ב"שערי צדק" עם גלן וונדן, נציג איגוד הלב האמריקני וד"ר טוד זלוט, מנהל המחלקה לרפואה דחופה

הצוות הרפואי במחלקה לרפואה דחופה (מיון) במרכז הרפואי שערי צדק בירושלים, הוסמך על ידי איגוד הלב האמריקני, ה-AHA, להדריך צוותים רפואיים בביצוע החייאה לבבית מתקדמת (ACLS). בטקס חגיגי שנערך בבית החולים בתום תהליך ההכשרה, העניקו בכירים מטעם האיגוד האמריקאי תעודות גמר לצוות.

ד"ר טוד זלוט, מנהל המחלקה לרפואה דחופה בשערי צדק, הסביר כי בספרות הרפואית, שיעור ההחלמה לאחר החייאה לבבית מתקדמת במצב "סביר" (נוירולוגי) נמוך ותלוי רבות באיכות ההחייאה, כמו עיסויים או הזמן שעובר עד קבלת מכת החשמל הראשונה.

"הקורס נותן כלים עדכניים בכל הנוגע להחייאה לבבית מתקדמת על פי נהלים וספרות בינלאומיים מחמירים", אמר ד"ר זלוט, "כולל מידע לגבי מחלות העלולות להוביל להידרדרות והחמרה עד כדי צורך בביצוע החייאה, כיצד לטפל במטופל לא יציב וכיצד למנוע הידרדרותו. בחודש האחרון העברנו את הקורס הראשון לצוותי בית החולים כאשר המטרה בסופו של התהליך היא להכשיר את כלל הצוותים. השדרוג בנושא הזה ישפיע על כלל המחלקות במרכז הרפואי".

נציג הנהלת איגוד הלב האמריקני, גלן וונדן האוטן, אמר: "הושקעו משאבים רבים בתהליך בניית התכנית במטרה לייצר סטנדרט רפואי אחיד שיכול לסייע בהצלת חיי אדם. בביקורי הנציגות מטעם איגוד הלב האמריקני בבית החולים ניכרה המחויבות הרבה של הצוות לתהליך. אני משוכנע שהקורס הזה, הנלמד כיום ב-80 מדינות בעולם, יקדם הישרדות בקרב מטופלים אלה".

נושאים קשורים:  מלר"ד,  המחלקה לרפואה דחופה בשערי צדק,  איגוד הלב האמריקני,  קורס החייאה לבבית מתקדמת,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
15.05.2018, 19:32

בשעה טובה-שלם לאיגוד האמריקאי ותוכל להרוויח מהקורסים