חדשות

פרופ' רבקה דרזנר-פולק מונתה למנהלת המחלקה לאנדוקרינולוגיה ומטבוליזם ב"הדסה"

פרופ' דרזנר-פולק תחליף בתפקיד את פרופ' בנימין גלזר, שיוצא לגמלאות לאחר שניהל המחלקה במשך 16 שנים, אך יוסיף לעסוק בקליניקה ובמחקר ב"הדסה"

המרכז הרפואי "הדסה" בעין כרם (צילום: אילוסטרציה)

פרופ' רבקה דרזנר-פולק, מומחית ברפואה פנימית, אנדוקרינולוגיה וגריאטריה ופרופסור מן המניין באוניברסיטה העברית, תהיה המנהלת החדשה של המחלקה לאנדוקרינולוגיה ומטבוליזם במרכז הרפואי "הדסה". היא תחליף את פרופ' בנימין גלזר, היוצא לגמלאות לאחר שניהל את המחלקה במשך 16 השנים האחרונות, ושיוסיף לעסוק בקליניקה ובמחקר ב"הדסה".

פרופ' רבקה פולק דרזנר (צילום: "הדסה")

פרופ' דרזנר-פולק היא בוגרת הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית בירושלים. היא התמחתה ברפואה פנימית בהדסה עין כרם ובאנדוקרינולוגיה וגריאטריה בבית החולים "בית ישראל" המסונף לאוניברסיטת הרווארד בבוסטון, שם גם עבדה כרופאה בכירה וכחברת הסגל האקדמי. תחום התמחותה הקליני והמחקרי הוא אנדוקרינולוגיה של העצם ומשק הסידן, אנדוקרינולוגיה כללית, ואנדוקרינולוגיה של ההזדקנות.

בשנת 2003 הצטרפה פרופ' דרזנר-פולק למחלקה לאנדוקרינולוגיה ומטבוליזם בהדסה עין כרם ושימשה כרופאה בכירה וכמנהלת השירות למחלות עצם מטבוליות.

מאז השתלמה בבתי החולים Massachusetts General Hospital ו-Brigham & Women’s Hospital בבוסטון, באנדוקרינולוגיה של ההזדקנות וברפואה מותאמת אישית, והיא ממשיכה לקיים קשרי עבודה ושיתופי פעולה מחקריים רצופים עם רופאים וחוקרים במוסדות אלה. בנוסף, בין השנים 2011-2006 הייתה פרופסור-חבר עמית בפיזיולוגיה באוניברסיטת TUFTS בבוסטון.

פרופ' דרזנר-פולק חברה באגודה הישראלית לאנדוקרינולוגיה, באגודה האמריקאית לאנדוקרינולוגיה ובאגודה האמריקאית למחלות משק הסידן.

מחקריה פורסמו בירחונים מדעיים מובילים והוצגו בכנסים בינלאומיים. היא זכתה למענקי מחקר כולל מטעם הקרן הלאומית למדע והיא מוכרת בארץ ובעולם כמומחית באנדוקרינולוגיה של האוסטיאופורוזיס, מחלות משק הסידן וההזדקנות.

עם מינויה, אמרה פרופ' דרזנר-פולק: "למחלקה לאנדוקרינולוגיה בהדסה מסורת מפוארת של הכשרת אנדוקרינולוגים מעולים, מצוינות קלינית ומחקרית וחדשנות. מטרתי להמשיך ולקדם מצוינות בתחומי הסוכרת, גידולים נוירו-אנדוקריניים ומחלות משק הסידן, ולפתח תחומים שלא עסקנו בהם עד כה, כמו השמנה, אנדו-אונקולוגיה, אנדוקרינולוגיה של ההזדקנות וכן בפיתוח כלים לרפואה מותאמת אישית – וכל זאת תוך שיתוף פעולה הדוק עם אנדוקרינולוגים בקהילה הרואים במחלקתנו את ביתם המקצועי".

פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל הדסה שבירך את פרופ' דרזנר-פולק עם כניסתה לתפקיד אמר: "אני סמוך ובטוח שתנהיג מחלקה חשובה זו ותובילה לגבהים חדשים בזכות ניסיונה העשיר, נחישותה ויכולותיה הניהוליות והמקצועיות".

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "הדסה",  מינויים,  פרופ' רבקה דרזנר-פולק
תגובות
אנונימי/ת
08.02.2018, 01:25

כבוד גדול! :)

אנונימי/ת
15.02.2018, 18:56

רופאה משכמה ומעלה, כל הכבוד