חדשות

לראשונה: משרד הבריאות הנחה רשמית להרחיק חתולים מבתי החולים

בהנחיות רשמיות של המשרד נקבע כי יש לתלות שילוט שיבהיר כי אין להשאיר מזון או מים לחתולים משוטטים, בשל הסכנה לבריאות הציבור; ההנחיות גובשו לאחר פיילוט מוצלח במרכז הרפואי "וולפסון"

חתולי רחוב בישראל (צילום: אילוסטרציה)

משרד הבריאות הנחה לראשונה את בתי החולים להרחיק חתולים בשטחם. "שהות חתולים במוסד רפואי היא מפגע שאיננו מאפשר מתן טיפול רפואי נאות, ושעלול לסכן את בריאות הציבור - ויש למנעו. הכנסת חתולים או סיוע לאדם אחר להכניס חתולים למוסד רפואי אסורים", הדגישה ד"ר רבקה שפר, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות בהנחיות.

"ישראל היום", שדיווח על כך בסוף השבוע, מסר כי זו הפעם הראשונה שמשרד הבריאות מגדיר הימצאות חתולים בשטח בתי החולים כאסורה ומסוכנת. בהנחיות הוצעו למנהלי בתי החולים הכלים כיצד לטפל בתופעה שעליה כבר דווח לא אחת בתקשורת. באותם דיווחים צולמו חתולים משוטטים במסדרון בבית חולים, אוכלים מהפחים, קופצים על ספסלים בלובי והיו אפילו מקרים שחתולים נראו סמוך למיטות אשפוז. על פי הדיווח, באחד מבתי החולים צנח חתול מהגג דרך התקרה האקוסטית, ליד חולה שעבר טיפול דיאליזה.

על פי הנחיות משרד הבריאות יחויב כל בית חולים לתלות שילוט בולט שבו ייכתב שחל איסור לפזר מזון, להאכיל או לפזר כלים עם מים להשקיית חתולים בשטח בית החולים

עד כה לבתי החולים לא הייתה סמכות להרחיק חתולים משטחם כל עוד אינם בתוך המחלקות. אלא שנדידתם לתוך שטחי בתי החולים ואף התרבותם, התרחשו תודות למזון זמין שהוגש להם על ידי עובדי בתי החולים או מבקרים ופרטי מזון שהושלחו לפחי אשפה.

בדיווח ,נמסר כי על פי הנחיות משרד הבריאות יחויב כל בית חולים לתלות שילוט בולט שבו ייכתב שחל איסור לפזר מזון, להאכיל או לפזר כלים עם מים להשקיית חתולים בשטח בית החולים. על מנהל בית החולים למנות סדרנים שיפקחו על כך או להזמין מפקחים של הרשות המקומית כדי שיקנסו את מי שיאכיל חתולים בשטח בית החולים. כן ינחו מנהלי בתי החולים את העובדים לסגור דלתות, לאתר ולחסום פרצות או מקומות מסתור לחתולים.

בנוסף, יבוצע רישום ותיעוד של מספר החתולים בבית החולים או במקומות מסתור והפתחים שמהם נכנסו. אם יתגלה שחדרו חתולים לשטח בית החולים יוזעק וטרינר הרשות המקומית לצורך לכידתם. מחלקות מסוימות, באישור משרד הבריאות, יוחרגו, למשל לצורך הפעלת פינת חי בשטח בית חולים.

העיתון דיווח כי הנוהל הוכן בעקבות פיילוט שנערך במרכז הרפואי "וולפסון". בית החולים מסר לעיתון, כי "המרכז הצטרף לפיילוט משרד הבריאות שמטרתו למגר את תופעת שוטטות החתולים בשטחי המוסדות הרפואיים. עיקר הפיילוט הסתמך על הוראה שלא לפזר דברי מזון ושתייה ברחבי המרכז. הפיילוט הצליח. כמות החתולים המשוטטים פחתה באופן ניכר".

נושאים קשורים:  חדשות,  מפגע,  חתולים,  משרד הבריאות,  סיכון בריאותי,  הנחיות,  "ישראל היום"
תגובות
18.09.2017, 18:57

משרד הטפשות- ככ הרבה בעלי תואר ולאף אחד אין לב-תנו להם אוכל וחמלה וניפטר ממכרסמים ונחשים!יצורים חמודים שנבראו בצלם!

אנונימי/ת
18.09.2017, 22:44

נחמד, אלא שרוב הזיהומים הצולבים כולל בחיידקים עמידים מועברים על ידי הידיים שלנו, הצוות הרפואי והפארא-רפואי ולא על ידי חתולים. הדבקה בבית חולים בpasteurella multocida ' bartonella henselae oxoplasma gondii לא דווח לדעתי בישראל.

אנונימי/ת
19.09.2017, 09:55

בורות גדולה . האם עדיף עכברים במחלקות ובמטבחים ??

אנונימי/ת
30.09.2017, 16:41

דווקא חיפשתי מאמרים ו REF המראים כי נוכחות חתולים בשטח צוסדות ציבוריים בכלל (ולא רק בתי-חולים) מפחיתה את שיעור העכברים, חולדות וכו'.
לא כל-כך מצאתי, לצערי...........
נראה לי כי זו עוד אגדה עירונית.
בכל מקרה, החתולים הרי רוצים אוכל קל, כך שאם יקבלו אוכל מעובדי בית החולים - אינטרס הציד שלהם יפחת בבירור.
גם אני לא מצאתי דיווח על הידבקות חולה בבית חולים בארץ מ
pasteurella multocida ' bartonella henselae oxoplasma gondii

אנונימי/ת
22.05.2020, 16:04

למה אטימות הלב הזו? אני אמורה להתהלך בבית חולים ולטפל בחולים ולראות חתול מורעב, צמא עם כל מיני מחלות נלוות בגלל מצבו התזונתי ופשוט להסתכל עליו נגמר?
למחרת בבוקר לראות את גופתו?
ולמה? כי איזה פקיד שם למעלה או רופא שמתעסק 'רק לא ברפואה' החליט עבורי?
אתם עושים טעות! במקום שבבית החולים שלי תהיה פינת האכלה נקייה ורחוקה עם אוכל יבש ומתקן מים. חולים/עובדים במוסד מרחמים על האומללים ונותנים להם אוכל בני אדם ובכך בכת פינה תמצא שאריות אוכל וליכלוך.