מגזין

18 טיפים לרופאים על רופאות

הרופאה האמריקנית ד"ר סשה שילקאט כתבה פוסט ויראלי המכיל 18 טיפים לרופאים-גברים בנוגע ליחס הרצוי לרופאות

רופאה (צילום: אילוסטרציה)

הרופאה האמריקנית ד"ר סשה שילקאט (Sasha Shillcutt) היא מומחית בהרדמה בניתוחי חזה ולב (Cardiac Anesthesiologist) ופרופסור-חבר במרכז הרפואי-אוניברסיטאי באומהה, נברסקה. היא נשואה ואם לארבעה וכותבת בלוג באינטרנט בשם Brave enough, המתמקד בנשים בתחום הרפואה, תמיד מזווית אישית.

בחודש שעבר פירסמה ד"ר שילקאט מאמר שכוון למעשה דווקא לעמיתיה הגברים, תחת הכותרת "18 טיפים כיצד לעבוד עם נשים". עד מהרה הוא נעשה ויראלי.

"אני עובדת בתחום הנשלט בידי גברים", כתבה ד"ר שילקאט, שבנוסף לתפקידה בבית החולים גם משמשת סגנית מנהלת היחידה לאסטרטגיה בחינוך רפואי באותה אוניברסיטה, "אני עובדת בעיקר עם מנתחים-גברים במחלקה שבה רוב עמיתי המרדימים - גברים. אני עובדת עם כמה עמיתים פנטסטיים – אכפתיים, רופאים מיומנים. אני מחשיבה רבים מהם לחברים.

"אבל בעוד שרובם יודעים כיצד להתנהל במצבי חירום, במקרי טראומה ובמצבים קשים – פעמים רבות הם משתתקים כאשר אנחנו מדברים על 'נושאים נשיים'".

את המאמר, התוודתה, החליטה לכתוב בעקבות שיחת טלפון פתאומית מעמית "פנטסטי", כך כינתה אותו, העובד במוסד רפואי אחר. הוא עוקב אחר עבודתה ואחר רשמיה שהיא מעלה בבלוג. היא שיתפה עמו פעולה בכמה פרויקטים ארציים בתחום רפואת הלב. "והוא התקשר ערב אחד רק כדי להחמיא על הופעתי בכנס מקצועי".

לדבריה, "היו לי כמה שיחות ממושכות עם רופאים-גברים שביקשו לשמוע כיצד עליהם לנהוג בעמיתותיהם. מאחר שאני מכבדת גברים שמעריכים אותי כפרטנרית שוות ערך, מקצועית, אליהם, הגעתי למסקנה שעלי להשיא כמה עצות טובות, טיפים, כיצד ראוי להתנהל עם רופאות וגם נשים במקצועות אחרים בצוות רפואי".

להלן הרשימה:

  1. בבקשה, קראו לנו בתואר המקצועי ובשמותינו: "ד"ר לצד שם המשפחה". עבדנו קשה מאד כדי להגיע למקום שבו אנחנו נמצאות. תמחקו מהלקסיקון שלכם במקום העבודה מלים כמו "יקירתי", "מותק", "חמודה" וכאלה.
  2. בבקשה אל תכנו אותנו "בנות" או "בחורות". אתם כבר גברים ולא נערים ולא בנים או בחורים. אנחנו כבר נשים.
  3. אם אתם חושבים שביכולתנו לעזור לכם, שאלו אותנו אם אמנם כך. אנו מערכות את העובדה שהניסיון שלנו מוכר.
  4. אם אתם זקוקים למישהו שיוביל הליך כלשהו, שאלו אותנו אם אמנם הדבר אפשרי. בכל מקרה: אנחנו מסוגלות לעשות זאת.
  5. בבקשה אפשרו לנו לבחור אם נקבל עלינו עבודה מסוימת או לא. אל תדלגו עלינו כאשר מתקיימים דיונים על קידום רק משום שאתם חושבים ש'יש לנו כבר יותר מדי על הצלחת'. אפשרו לנו להחליט מה אנחנו יכולות או לא יכולות לקחת על עצמנו.
  6. כאשר אנחנו מדברות, אפשרו לנו לסיים את דברינו. אל תקטעו אותנו. אל תפסיקו אותנו, אל תתעלמו מאתנו בכנסים או בישיבות עבודה.
  7. כאשר אנחנו מבקשות משהו שמגיע לנו, אל תתייגו אותנו ב'זה קשה עבורך'. תכירו בעובדה שאנחנו מסוגלות לעשות דברים בדיוק כמוכם.
  8. דלגו על בדיחות סקס לא ראויות בחברתנו. הן לא עושות עלינו רושם.
  9. כאשר רואים עלינו שאנחנו מתמודדות עם איזה נושא אישי – שאלו אותנו על כך. גלו אמפתיה. אנחנו בני אדם רגילים, אמתיים, ממש כמוכם. אנחנו יודעות כיצד לשלוט ברגשותינו. אל תפחדו להתעניין.
  10. כאשר אנחנו מתווכחות עם מישהו, אל תדביקו לנו תווית של "רגשניות" או "טיפוס קשה". כל הסיכויים הם שיש הצדקה לעמדתנו, לפחות כמו שיש הצדקה לעמדתכם בזמן שאתם מתווכחים.
  11. אם במקרה העלבנו, הבכנו או פגענו בכם – תאמרו לנו. לא נישבר עקב כך. אנחנו רוצות להשתפר, ממש כמוכם.
  12. כאשר אנחנו לא מסכימות איתכם אל תפטרו אותנו ב-"אה, זה הורמונים". תזכרו היטב: אנחנו כמוכם. רכשנו את ההשכלה המקצועית שלנו כמוכם ואנחנו מנוסות ממש כמוכם. כאשר איננו מסכימות אתכם זה לא אישי. אנא הניחו שהכוונה שלנו חיובית.
  13. כאשר אתם חושבים שמגיע לנו פרס, אות הוקרה, תגמול – הגישו את מועמדותנו. אתם (הגברים) הרי מהווים 80% מכל ועדה שדנה בתגמול והוקרה, והקול שלכם נלקח בחשבון.
  14. רבות מאתנו עובדות כדי לפרנס את משפחותינו. ממש כמוכם. אנא כבדו אותנו על כך.
  15. הכירו בעובדה שאיננו המזכירה שלכם. אנחנו השותפות שלכן לעבודה.
  16. כאשר אתם עושים בלגן, אנא תקנו את מי שבילגנתם, החזירו את הסדר על כנו. הכירו בעובדה שהיותנו נשים אין פירושו שנועדנו לנקות אחריכם.
  17. כאשר יש לנו רעיון גדול – אל תגנבו אותו. אל תציגו אותו כשלכם. תנו לנו את הקרדיט הראוי.
  18. כאשר אתם שומעים שמישהו מציג אותנו או את דעותינו בצורה סטריאוטיפיות – בבקשה השמיעו את קולכם נגדו. אנחנו זקוקות לכם כדי לשנות את הדעות על נשים במקום העבודה, גם ברפואה. הקול שלכם חשוב לנו. אנחנו צוות.

כרגיל בכל מאמר שד"ר שילקאט כותבת, היא חתמה אותו בתודות ל"כל מי שמגן על נשים, לכל מי שמשמש להן חונך ומדריך, מנטור; לכל אלו שמאזינים בקשב רב למה שנשים אומרות, לאלו הנוהגים בנשים באורח שוויוני". "בכל אלו אנחנו רואים ומוקירים, שאתם עוזרים לנו לשנות את העתיד שלנו", כתבה.

נושאים קשורים:  מגזין,  מכדר,  רופאות,  רופאים,  יחסי רופאים ורופאות,  נשים,  טיפים,  ארה"ב
תגובות
אנונימי/ת
08.09.2017, 12:19

מה חדש? אפשר לתמצת ב"תתנהגו כמו בני אדם"

אנונימי/ת
08.09.2017, 18:30

צודקת לחלוטין!
במיוחד לא יזיק לעמיתינו הגברים להפנים סעיפים 1,6,10,12.

אנונימי/ת
09.09.2017, 23:06

ממש בזבוז של זמן.... מה הבעיה בפשוט להיות בן אדם?! העצות האלה בחלקן מיותרות, בחלקן תקפות גם לנשים וחלקן פוגעניות כלפי גברים בעצם מתן הטיפ.... מרגיש כ"טיפ" טרחני של אדם שמעיק לעבוד איתנו.... חשבתי שהתקדמנו יותר מזה

12.09.2017, 00:51

עם תגובה כזו, אני לא מתפלא שאתה "אנונימי".... לדעתי כל מילה שלה בסלע ועצותיה בה חלט רלוונטיות לגבי רופאים רבים שהיכרתי ואני מכיר...

14.09.2017, 10:52

ברור שלא כל 18 ההיגדים מתאימים לכולנו בהתנהגות היומיומית וטוב שכך. זה מבטא כנראה אוסף מכל מה שרופאה מתנסה בו במהלך שנות לימודיה ועבודתה.
אלה שזה מכוון אליהם -
יודעים וטוב שיקראו.