חדשות

"איכילוב": עלייה פי 3 במספר הילדים שנפגעו מתאונות אופניים בשנים האחרונות

בית החולים אסף נתונים מהם עולה כי מספר הנפגעים מתאונות אופניים - בעיקר חשמליים - זינק פי 2.2 במבוגרים ופי 2.8 בילדים

אופניים חשמליים (צילום: אילוסטרציה)

נתונים שנאספו במרכז הרפואי "איכילוב" בתל אביב מעלים, כי בחמש השנים האחרונות נרשמה עלייה של פי שניים עד שלושה במספר הילדים והמבוגרים שהגיעו למיון בגלל תאונות שבהן מעורבים אופניים. להערכת הרופאים, העלייה בשיעור תאונות האופניים קשורה לגידול בשימוש באופניים חשמליים.

"ישראל היום" שדיווח על הנתונים  הבוקר (ד'), בכתבתה של מיטל יסעור בית אור, מסר כי במהלך 2016 נפגעו 1,438 איש בתל אביב בלבד בתאונות אופניים ואופניים חשמליים - עלייה של פי 2.2 בהיקף הנפגעים לעומת 2012, השנה שבה החלו להשתמש באופניים החשמליים המסוכנים בישראל.

ד"ר פיני הלפרין, מנהל המחלקה לרפואה דחופה ב"איכילוב", מסר לעיתון: "אופניים חשמליים זה כלי ממונע, אופנוע לכל דבר. הוא גורם לפגיעות קשות יותר, חבלות ראש, שברים, חבלות בבטן. הפגיעות מאופניים חשמליים הן כמו פגיעות מאופנוע". ד"ר הלפרין מתריע כבר כמה שנים על הסכנות שבאופניים החשמליים.

לפני כשנתיים, ביוזמת רופאי "איכילוב", הופק סרטון שבו הרופאים הזהירו מפגיעה של אופניים חשמליים. "אבל לא הרגשתי מאז שינוי גם באכיפה. עדיין יש לנו הרבה נפגעי ראש, חלקם קשים, שלא חבשו קסדה", אמר ד"ר פנחס הלפרין.

נושאים קשורים:  חדשות,  אופניים חשמליים,  תאונות,  מיון,  המרכז הרפואי איכילוב-תל אביב
תגובות