חדשות

שיטה המיושמת ב"שערי צדק" להסרת צלקות הוצגה בכנס פלסטיקאים בסין

לדברי המרכז הרפואי הירושלמי, לכנס הגיעו 1,500 מנתחים פלסטיים מרחבי העולם; את השיטה הציג ד"ר יואב גרונוביץ, כירורג פלסטי בכיר

טיפול בצלקות, תמונת לפני ואחרי (צילום: "שערי צדק")

שיטה מתקדמת לטיפול בצלקות, המבוצעת באחרונה במרכז הרפואי "שערי צדק" בירושלים, הוצגה והודגמה בשבוע שעבר בכנס עולמי על חידושים בכירורגיה פלסטית שיחזורית, שהתקיים בבירת סין, בייג'ין. לכנס הגיעו 1500, מנתחים פלסטיים מרחבי העולם, רבים מהם מהמובילים בתחום.

ד"ר יואב גרונוביץ, כירורג פלסטי בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית ב"שערי צדק", הציג את השיטה לבאי הכנס. השיטה מיועדת לצלקות בפנים, ונעשה בה שימוש ברקמת שומן עצמית של המטופל, ובמכשור לייזר מתקדם.

עד כה טופלו בשיטה זאת עשרות בני אדם עם צלקות כתוצאה מנזקי פצעי אקנה, חבלות, חתכים ועוד. הנתונים מעידים על שיפור ניכר במראה ובמרקם הצלקות בעקבות הטיפול.

צלקות בפנים, הסביר ד"ר גרונוביץ, הן בעיה אסתטית משמעותית ולעתים מלוות גם בהפרעה תפקודית. תהליך ריפוי הצלקת ארוך ונמשך מעל שנה. קיימות אפשרויות טיפול רבות בשלבי ריפוי הצלקת. הן נועדו להשפיע על מהלך וקצב הריפוי ובהתאם - על התוצאה הסופית.

הטיפולים המתקדמים ביותר מתמקדים בשלבים הראשונים של ריפוי הצלקת, שבהם ניתן להשפיע על הקולגן, המרכיב המרכזי בריפוי והאחראי על המרקם ומראה הצלקת.

הטיפול המתקדם שהוכנס לשימוש בבית החולים "שערי צדק" נעשה באמצעות שומן עצמי שנלקח מגוף המטופל. הרקמה עוברת תהליך מיצוי ומוזרקת לצלקת בשילוב עם מערכת לייזר המסייעת בשיפור מרקם הצלקת.

ד"ר גרונוביץ: "לשומן יתרונות רבים ובכללם: מילוי נפח בצלקות השקועות והימצאות תאי גזע שמתמיינים לתאים חדשים המשפרים את מרקם הצלקת בטווח הארוך. טיפול מתקדם נוסף הוא במכשיר לייזר בטכנולוגיה המתקדמת בעולם. הוא מאפשר חדירה לצלקת ללא פגיעה בשכבת העור החיצונית ומשפיע ישירות על סיבי הקולגן, מה שמאפשר סידור והתארגנות שלהם, וכך מביא לשיפור במרקם.

לדבריו, "אנחנו משלבים את שני הטיפולים המתקדמים הללו במחלקה כבר כמעט שנתיים, במטרה ליצור אפקט סינרגיסטי מאחר שכל אחד מהם משפיע על מנגנון אחר ובצורה שונה על ריפוי הצלקת".

ד"ר גרונוביץ הוא בוגר בית הספר לרפואה באוניברסיטה העברית והדסה בירושלים. הוא התמחה בכירורגיה פלסטית ב"שערי צדק" ומשמש רופא בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית ובמרכז לניתוחים פלסטיים אסתטיים "הרמוניה". הוא השתלם בכירורגיה פלסטית באוניברסיטת מיאמי, פלורידה, ובמיוחד בכירורגיה הפלסטית המשחזרת ובניתוחים אסתטיים מתקדמים בכללם: ניתוחי פנים וצוואר, ניתוחי עיצוב הגוף בטכניקות מתקדמות (חזה, בטן, ירכיים, עכוזים) ושימוש בשומן לצורך מילוי, עיצוב, תיקון צלקות ועוד. באירופה עבר ד"ר גרנוביץ השתלמות בטיפול מתקדם בלייזר לשיפור צלקות ונזקי עור אחרים.

נושאים קשורים:  חדשות,  הסרת צלקות,  צלקות,  קולגן,  לייזר,  שומן,  ד"ר יואב גרונוביץ,  המרכז הרפואי "שערי צדק"
תגובות
אנונימי/ת
14.01.2016, 14:53

יש לי מספר צלקות אקנה בפנים וצלקת גדולה בלחי השמאלית כתוצאה של ניתוח פלסטי . אני מוכן להבדק אצל הרופא ולבחון אפשרות טיפול.
בברכה .
יוסף אמסטר