חדשות

משרד הבריאות ממליץ על חיסון נגד פוליו ליוצאים מישראל לאוקראינה

זאת, בעקבות שני מקרים של פוליו שדווחו במדינה; המשרד פירסם הנחיות לגבי סוגי החיסונים השונים והמרווחים הדרושים בין המנות

נגיף פוליו (הדמיית אילוסטרציה)
נגיף פוליו (הדמיית אילוסטרציה)

משרד הבריאות הפיץ בסוף השבוע הודעה, לפיה מומלץ לכל הנוסעים בתקופה הקרובה לאוקראינה לוודא שהם מחוסנים נגד פוליו. זאת, בעקבות דיווח שהגיע מהמדינה על גילוי שני מקרים של פוליו.

בהודעה המפורטת פורטו ההמלצות הבאות:

- לילדים עד גיל 17: החיסון הראשוני נגד פוליו (שיתוק ילדים) כולל 4 מנות - 3 מנות חיסון במרווח זמן של 8-6 שבועות ביניהן, החל מגיל חודשיים ומנת דחף, 12-6 חודשים אחרי המנה השלישית. כאשר הילד לא חוסן בעבר, יש צורך בהתחסנות מהירה ואין זמן לתת את כל מנות תרכיב ה-IPV לפני הנסיעה, מרווח הזמן המינימלי בין מנות הבסיס הוא 4 שבועות, והמרווח המינימלי בין המנה השלישית למנת הדחף - 6 חודשים.

- לבגירים מגיל 18 ואילך: לנוסעים שחוסנו ב-2 מנות חיסון ומעלה בעבר מומלץ עתה לקבל מנת דחף אחת בתרכיב IPV. מי שקיבל מנת דחף אחת או את סידרת החיסון הבסיסי (3 מנות) מעל גיל 18 שנים נחשב כמחוסן לכל חייו.

- לגבי נוסעים שחוסנו חיסון חלקי בעבר: כל מנת תרכיב (OPV, IPV רגיל או IPV משופר) שניתנה בעבר נחשבת כמנה אחת. השלמת החיסון תתבצע על-ידי מתן תרכיב IPV עד לסך הכול של 3 מנות.

- לגבי נוסעים שלא חוסנו בעבר: מומלץ לקבל סידרת חיסון מלאה בתרכיב מומת IPV וזאת ב-2 מנות, במרווח זמן של 8-6 שבועות, ומנת דחף 12-6 חודשים לאחר המנה השנייה.

- במקרה של נסיעה עם סיכון מידי לחשיפה לנגיף הפוליו וכאשר יש צורך בהתחסנות מהירה ואין זמן לתת 3 מנות תרכיב IPV לפני הנסיעה, מומלץ: אם הזמן שברשות הנוסעים הוא פחות מ-3 חודשים, אבל יותר מ-8 שבועות, יש לתת 3 מנות IPV במרווח זמן של 4 שבועות לפחות ביניהן; אם הזמן שעומד ברשותם הוא 8-4 שבועות, יש לתת 2 מנות IPV במרווח זמן של 4 שבועות לפחות ביניהן. אם הזמן שברשותם הוא פחות מ-4 שבועות, יש לתת מנה אחת של חיסון. במצבים הללו מומלץ להשלים את החיסון בהמשך – על-ידי מתן המנות הנוספות במרווחי הזמן השגרתיים.

- כשמדובר באישה בהיריון: ניתן לתת את החיסון IPV בהריון כאשר יש צורך בהתחסנות מיידית.

נושאים קשורים:  חדשות,  חיסון,  פוליו,  אוקראינה,  משרד הבריאות,  חיסון לפוליו,  הנחיות,  המלצות
תגובות