חדשות

מרכז חדש למיומנויות כירורגיות נפתח בבית החולים "רמב"ם"

המרכז הוא חלק מ"מכללת רמב"ם-ידע", הפועלת מאז ינואר 2013; כולל חדר סימולציות מתקדם, המאפשר למנתחים להתאמן על שיטות כירורגיות

המרכז למיומיונות כירורגיות (צילום: "רמב"ם")

במרכז הרפואי "רמב"ם" בחיפה נחנך באחרונה בטקס קצר מרכז חדש למיומנויות כירורגיות, על-שם ד"ר ירון בר-אל ז"ל, מי שהיה סגן מנהל בית החולים ואף יזם את הקמת "מכללת רמב"ם ידע" להכשרת סטודנטים לרפואה ואנשי צוות. ד"ר בר-אל לא זכה לראות את התממשות חזונו.

המרכז החדש פועל במנזר לשעבר, מבנה עתיק בן למעלה ממאה שנה בקמפוס רמב"ם, ששימש בעבר את בית הספר לרפואה של הטכניון.

חדר הסימולציות (צילום: רמב"ם)אחד החידושים הבולטים במרכז החדש הוא חדר סימולציה מתקדם המאפשר למתמחים ולרופאים ללמוד מיומנויות כירורגיות שונות, לתרגל ולהתאמן על מודלים ייעודיים וכך לצבור ניסיון עוד לפני כניסתם לחדרי הניתוח. כן הותקנו במקום כיתות לימוד להכשרת מאות הסטודנטים המגיעים מתחום הרפואה וגם מהמגזר הניהולי.

"מכללת רמב"ם ידע" הוקמה על-פי החלטה ותמיכה של הנהלת בית החולים, והיא נפתחה בינואר 2013. "אנחנו משלבים כאן מהניסיון והידע העשיר של רמב"ם וקשובים להתפתחויות ולחידושים בעולם הרפואה. בתוכנית הלימודים שולבו תכנים המתכתבים עם חדשנות ואקטואליה", מסרה עו"ד זיוה בסר, מנהלת המכללה. "כיום מרבים לדבר על רפואה מותאמת אישית – ובמכללה מדברים על לימודים המותאמים לצרכי הציבור".

תוכנית הלימודים "נתפרת למידותיו" של הלומד, וכוללת לא מעט קורסים שעברו אדפטציה לקהל הסטודנטים ולתפיסה עכשווית. אחת הדוגמאות הבולטות: תוכנית השתלמות לרופאים המגיעים מחו"ל, המועברת בשפת האם שלהם.

חזית המבנה (צילום: "רמב"ם")

חזית המבנה (צילום: "רמב"ם")

בנוסף מציעה המכללה קורסים בנושאים הבאים: מדדי איכות, מדדים כלכליים, היבטים משפטים, אתיקה ומערכות מידע בתחום הרפואי, אימון אישי למנהלים רפואיים ואחרים, קורס בקבלת החלטות וכן קורס מזכירות רפואית לאוכלוסייה החרדית. מתחילת 2013 למדו במכללה למעלה מ-1,220 משתלמים. בית החולים מסר, כי משרד הבריאות בחר באחרונה במכללה כמקום להכשרת טכנאי רפואה גרעינית.

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "רמב"ם",  "מכללת רמב"ם-ידע",  ניתוח,  לימוד רפואה
תגובות