חדשות

אוסטרליה שוקלת לדרוש מישראלים להציג אישור חיסון לפוליו

לדברי משרד הבריאות, אוסטרליה היא המדינה היחידה הדורשת זאת; "באוקטובר אמור ה-WHO להכריז רשמית על ישראל כמדינה נקייה מפוליו"

משרד הבריאות הודיע כי רק מדינה אחת, אוסטרליה, שוקלת לדרוש מישראלים המגיעים אליה הצגת תעודת חיסון נגד פוליו; כך מסרה אתמול (יום ד') דוברות משרד הבריאות בתשובה לפניית "דוקטורס אונלי". "משרד הבריאות מצוי בימים אלו בקשר עם שגרירות אוסטרליה בישראל כדי לבטל את הדרישה", הודיעה הדוברות.

הסוגיה התעוררה משום שארגון הבריאות העולמי כולל עדיין את ישראל ברשימת המדינות שבהן יש פוליו, והורה באופן רשמי לדרוש מכל אזרח/תושב של אותן מדינות המגיע למדינה אחרת להציג אישור שהתחסן נגד פוליו.

שלשום נמסר, כי קופות החולים והמרפאות למטיילים בארץ הונחו לצייד את המתחסנים נגד פוליו באישור מתאים. לדברי המשרד, "הנחיית ארגון הבריאות העולמי לא יושמה עד כה והיא אינה מקובלת על משרד הבריאות מאחר שישראל 'נקייה' מנגיף הפוליו", הדגיש משרד הבריאות. "בכל מקרה הדרישה היא זמנית, כיוון שמצפים בארץ כי ארגון הבריאות העולמי יכריז רשמית על ישראל כעל מדינה נקייה מפוליו באוקטובר".

להורדת מסמך ההנחיה של משרד הבריאות בנושא לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  ארגון הבריאות העולמי,  מרפאות מטיילים,  חיסון לפוליו,  אוסטרליה,  קופת החולים,  פנקס חיסונים
תגובות
דן צין
14.08.2014, 21:15

אוסטרליה לא שוקלת, היא כבר דורשת. הוצאתי החודש ויזה לי ולבני משפחתי ונדרשתי להציג אישור חיסון.

אורי
02.09.2014, 16:18

שלום דן,
מאיפה הוצאת את האישור המבוקש ?
תודה,
אורי

אלירן
07.10.2014, 15:38

אם אתה לקוח קופת כללית להלן רשימה של מרפאות :

קישור לאתר כללית
http://www.clalit.co.il/he/lifestyle/travel/Pages/travel_vaccination_clinics.aspx

מוטי
12.01.2015, 23:29

האם WHO כבר הוציא הודעה, או שמא אנו עדיין 'מצורעים' בעיני האוסטרלים?