הגדלה שפירה של הערמונית

טאדאלאפיל: מעכב פוספודיאסטראז-5 עבור הגדלה שפירה של הערמונית

טאדאלאפיל עשוי לשמש תחליף סביר עבור אנשים עם תסמיני מערכת השתן התחתונה הקשורים להגדלה שפירה של הערמונית, במיוחד, עם אי תיפקוד מיני במקביל

14.04.2013, 12:05

טאדאלאפיל (סיאליס, לילי) הוא מעכב פוספודיאסטראז-5 (PDE-5) שאושר לאחרונה על ידי רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA), עבור תסמינים של מערכת השתן התחתונה (LUTS) הקשורים עם הגדלה שפירה של הערמונית (BPH).

המנגנון לשיפור LUTS נחשב כקשור לשלוש תאוריות עיקריות: שינויים ברמות חנקן חמצני (NO), דה-אקטיבציה של פרוטאין קינאז הקשור ל-Rho והפחתות בטרשת עורקים של האגן.

גברים הסובלים מתסמיני מערכת השתן התחתונה עלולים לחוות אי-תפקוד מיני (אילוסטרציה)

היעילות של מעכבי PDE-5 לטיפול ב-LUTS הקשורים עם BPH הודגמה במספר ניסויים אקראיים, מבוקרי-אינבו. טאדאלאפיל נחשב לעדיף, בהתבסס על זמן מחצית-חיים ארוך'  אך מעכבי PDE-5 אחרים היו בעלי תוצאות טובות ב-BPH ולא הוכחו כנחותים מטאדאלאפיל.

לפני מתן טאדאלאפיל, שימוש במקביל של תרופות כמו: אנטגוניסטים אלפא-אדרנרגיים לא-סלקטיביים, ניטרטים ומעכבי ציטוכרום P-450, צריכים לעבור הערכה, לגבי אינטראקציות בין-תרופתיות אפשריות. אירועי תופעות לוואי פוטנציאליות שנראו לגבי טאדאלאפיל, במסגרת אישור ה-FDA, כללו: כאב גב, דיספפסיה, כאבי ראש וסחרחורת.

בהתחשב בנתוני היעילות והבטיחות הזמינים, בימים אלה, מעכב ה- PDE-5, טאדאלאפיל, מייצג תחליף סביר עבור גברים חולים נבחרים, עם LUTS הקשורים עם BPH, במיוחד עם אי-תפקוד מיני, במקביל.

מקור:
Tadalafil: A Phosphodiesterase-5 Inhibitor for Benign Prostatic Hyperplasia: Cantrell MA et al. Pharmacotherapy. 2013 Mar 25, Advanced Online Publication.

נושאים קשורים:  הגדלה שפירה של הערמונית,  טאדאלאפיל,  אי תפקוד מיני,  מחקרים
תגובות