חדשות

דירוג עשרת החידושים הרפואיים הגדולים הצפויים ב-2013 על פי מרפאת קליבלנד

מרפאת קליבלנד פרסמה אתמול, כמדי שנה, את דירוג עשרת החידושים הרפואיים הגדולים הצפויים ב - 2013. במקום הראשון: טיפול בריאטרי לחולי סוכרת סוג 2. ואילו עוד חידושים צפויים?

מרפאת קליבלנד ( The Cleveland Clinic) פרסמה אתמול (יום ד') את דירוג 10 החידושים הרפואיים הגדולים שלהערכת מומחיה אמורים לשנות את פני הרפואה ב-2013. במקום הראשון דורג ניתוח בריאטרי לטיפול בסוכרת סוג 2. בין שאר החידושים הצפויים הוזכרו החידושים הללו: טיפול חדשני למיגרנות, תרופות חדשות ומתקדמות לטיפול בסרטן הערמונית, טיפול בסרטן עור מלנומה, ספקטרומטריה לזיהוי בקטריאלי קליני, טיפול בקטרקט באמצעות לייזר חדשני, טיפול במפרצות וטכנולוגיה חדשנית לאבחון סרטן השד.

התחזיות הללו מתפרסמות על ידי מרפאת קליבלנד מדי שנה. הן מתבססות על רשימה של חידושים והמצאות שסומנו כמועמדים לצמרת הדירוג על סמך המלצות רופאים ומומחים לגביהן. השנה הוגשו 150 המלצות.

במחקר שפרסמה השנה מרפאת קליבלנד ב-New England Journal of Medicine נמצא כי ניתוח בריאטרי יעיל מתרופות לטיפול בסוכרת. החוקרים השוו בין מנותחים בריאטריים שעברו ניתוחי מעקף או שרוול קיבה, לבין חולים שטופלו בתרופות וגם עשו שינוי באורח החיים. לדברי החוקרים, שעות ספורות עד ימים לאחר הניתוח, נצפו שינויים דרמטיים ברמות הסוכר בדם החולים, ללא קשר להפחתת משקל. המנותחים הבריאטריים היו בעלי הסיכויים הגבוהים ביותר להירפא מסוכרת ולהמעיט, או להפסיק, שימוש בתרופות לטיפול במחלה. הניתוח גם סייע למנותחים להוריד את ערכי לחץ הדם והכולסטרול הגבוהים ואת הטיפול התרופתי בהם. כל זאת, בהשוואה לקבוצה שלא נותחה, שבה נראתה עלייה בשימוש בתרופות מאזנות יתר לחץ דם וכולסטרול גבוה.

ד"ר הדר ספיבק, מנהל המרכז לטיפול בהשמנת יתר ומנתח בכיר בשיבא מסר כי עמדתה של מרפאת קליבלנד זהה לדעתם של מומחי סוכרת רבים בעולם המאמינים שיש להציע לחולים סובלים מהשמנת יתר וסוכרת, ניתוח בשלב מוקדם כטיפול ראשוני, כאשר מתעורר קושי באיזון הסוכרת. "לדעת רבים מהרופאים", ציין, "אין להמתין עוד עם הניתוח ולהציעו כמוצא אחרון בלבד. המנתחים הבריאטריים מכירים את הריפוי המיידי של סוכרת מסוג 2 המתרחש לעתים קרובות לאחר ניתוחים כמו מעקף, או שרוול קיבה. לא תמיד התייחסה המערכת הרפואית לתוצאות אלו ברצינות".

להודעת מרפאת קליבלנד

נושאים קשורים:  חדשות,  סוכרת סוג 2,  השמנת יתר,  רפואת עור,  חידושים רפואיים
תגובות