חדשות

יו"ר הכנסת: על הממשלה להחריג את מערכת הבריאות מהקיצוץ הרוחבי בתקציב

ריבלין דיבר בפתיחת "ועידת ישראל לרפואה" המתקיימת בפעם ה-6 בירושלים – אירוע שבו שותפים הר"י, הדסה, בני ציון ואלי"ן

יו"ר הכנסת ראובן ריבלין נאם בפתיחת "ועידת ישראל לרפואה" בירושלים, וקרא להחריג את מערכת הבריאות מהקיצוץ הרוחבי שעליו הוחלט אתמול בישיבת הממשלה. "בריאות שווה לביטחון, קיצוץ בבריאות הוא קיצוץ בביטחון; מערכת הבריאות היא קו ההגנה האחרון, שאסור לתת לו להיפרץ", אמר ריבלין.

שולחן הנשיאות של הועידה (באדיבות דוברות הדסה)

שולחן הנשיאות של הועידה (באדיבות דוברות הדסה)

"ועידת ישראל לרפואה" נערכת היום במרכז הקונגרסים בבנייני האומה בירושלים. היא מתקיימת בפעם ה-6, בהשתתפות הר"י והמרכזים הרפואיים הדסה, בני ציון ואלי"ן.

ריבלין סיפר שביקר בשבוע שעבר במחלקה שבה אושפז דניאל פחימה שנפצע בבורגס ולצדו שכב עקיבא מפעי, נכה צה"ל שהצית עצמו. "התוודעתי במו עיניי למחסור החריף במיטות, בתקני רופאים ואחיות ובציוד. מחסור, שממנו סובלת לא רק יחידת הכוויות בשיבא, אלא מערכת הבריאות כולה. הממשלה ששלחה משלחת רפואית לבורגס הבינה שכאשר קו ההגנה של מערכת הביטחון או של מערכת הרווחה קורס, מי שנשאר להתמודד עם הפצועים - זו מערכת הבריאות: בתי החולים, חדרי המיון, טיפול נמרץ, הרופאים, מחלקות הכוויות והפלסטיקאים".

פרופסור אהוד קוקיה, מנהל בית חולים הדסה (באדיבות דוברות הדסה)

פרופסור אהוד קוקיה, מנהל בית חולים הדסה (באדיבות דוברות הדסה)

לדברי יו"ר הכנסת, הממשלה פועלת נכון כאשר היא מגלה אחריות כלכלית ועושה מאמצים לסתום את הבור התקציבי שנוצר עקב משימות לאומיות שונות. "אולם אם הממשלה החריגה, ובצדק, את הביטחון מהקיצוץ הרוחבי, היא חייבת לעשות זאת גם ביחס לבריאות". ריבלין הוסיף כי ההחלטה להעביר 50 מיליון שקל למיגון בית החולים "ברזילי" באשקלון היא צעד נכון, אבל מערכת הבריאות כולה חייבת להיות מוחרגת. "אותו היגיון נכון שהדריך את הממשלה להחריג את הביטחון, הרווחה והחינוך, הוא ההיגיון שצריך להנחותה בהחרגת מערכת הבריאות".

"הקיצוץ בתקציב הכרחי, ציין עוד יו"ר הכנסת, אבל לי ברור שהבריאות איננו התחום המתאים, משום שהתקציב הגמיש במערכת הבריאות מוגבל וכל פגיעה תהיה על גב החולים. מערכת הבריאות סובלת שנים ממחסור חריף, ופגועה מקיצוצים רוחביים ועמוקים. קיצוץ נוסף משמעו תורים ארוכים יותר, זמן המתנה בלתי נסבל, פחות רופאים, אחיות מעטות בפגיה – זה גם חתך עמוק בהגנת העורף".

מעל 1000 איש הגיעו לוועידה (באדיבות דוברות הדסה)

מעל 1000 איש הגיעו לוועידה (באדיבות דוברות הדסה)

נושאים קשורים:  חדשות,  ועידת ישראל לרפואה,  בית החולים אלי"ן,  יו"ר הכנסת,  רובי ריבלין,  מערכת הבריאות,  המרכז הרפואי "בני ציון",  ההסתדרות הרפואית בישראל
תגובות