חדשות

טאדאלאפיל יעיל לטיפול בהפרעת עוררות גניטלית של נשים הסובלות מסוכרת סוג 1

במחקר זה נמצא כי טיפול יומי בטאדאלאפיל 5 מ"ג משפר אספקטים מיניים סובייקטיביים, ועשוי לשמש לטיפול בהפרעת עוררות גניטלית של נשים לפני גיל המעבר הסובלות מסוכרת סוג 1

03.06.2012, 16:50

נשים הסובלות מסוכרת סוג 1 עלולות לסבול גם מאי-תפקוד מיני, בעיקר עקב מחלה וסקולארית פריפרית. מטרת הניסוי הייתה לבדוק אם טאדאלאפיל (סיאליס, לילי) 5 מ"ג במתן יומי, יעיל לנשים לפני גיל המעבר חולות סוכרת סוג 1 הסובלות גם מהפרעת עוררות גניטלית מינית.

33 מתנדבות גויסו לניסוי פרוספקטיבי של 12 שבועות, ובמהלכו נטלו מדי יום טדטאלאפיל 5 מ"ג. מדדי התוצאות שנבחנו היו היעילות של טאדאטלאפיל 5 מ"ג בכל הקשור לעוררות גניטלית מינית (ממד עיקרי) וכן בכל הקשור לתשוקה, לאורגזמה, להנאה, לתדירות הפעילות המינית, ולכאב גניטלי (מדדים משניים). מדדים אלו הוערכו באופן סובייקטיבי, על ידי שאלון קצר לגבי ניסיונות אישיים, וכן באופן אובייקטיבי, על ידי סונוגרפיית דופלר צבעוני טראנס-לאביאלית של זרימת דם בדגדגן. יתר על כן, השאלון הקצר SF-36 שימש להערכת איכות חיים (QoL).

סוכרת (אילוסטרציה)

סוכרת (אילוסטרציה)

32 נשים השלימו את המחקר. נשים דיווחו על שיפור ב-QoL בשבוע ה-12 של המעקב (P<0.05). טאדאלאפיל שיפר את העוררות הגניטלית המינית וכן את האורגזמה, את ההנאה המינית ואת הסיפוק, כך עולה מתוך תדירות הפעילות המינית ותדירות המחשבות המיניות או הפנטסיות (P<0.05). גם כאבים בעת המגע המיני (dyspareunia) פחתו בהשוואה לתחילת הניסוי (P<0.001).

אחרי מתן טאדאלאפיל, המהירות הציסטולית הממוצעת בשיא עלתה, והמהירות הדיאסטולית הממוצעת ירדה, בהשוואה לתחילת הניסוי (P<0.001). יתר על כן, מדד התנגודת הממוצע ומדד הפולסטיליות הממוצע היו גבוהים יותר באופן משמעותי, בהשוואה לערכים בתחילת הניסוי (P<0.001).

החוקרים הסיקו כי טיפול יומי בטאדאלאפיל 5 מ"ג משפר אספקטים מיניים סוביקטיביים ועשוי לשמש לטיפול בהפרעת עוררות גניטלית של נשים לפני גיל המעבר הסובלות מסוכרת סוג 1. מגבלות הניסוי היו דגימה קטנה והיעדר קבוצת ביקורת של אינבו.

מקור:

Tadalafil mg Daily Treatment for Type 1 Diabetic Premenopausal Women Affected by Sexual Genital Arousal Disorder: Caruso S. et al., J Sex Med. 2012 May 21. doi: 10.1111/j.1743-6109.2012.02777.x. Advance Online Publication.

נושאים קשורים:  חדשות,  סוכרת סוג 1,  טאדאלאפיל,  אי תפקוד מיני,  עוררות גניטלית מינית
תגובות