חדשות

היום: שביתה חלקית במרפאות ה"כללית" - מחר שביתה בחדרי הניתוח

יושב ראש הר"י: "העיצומים תורמים למאבק הרופאים והשביתה מעבירה את המסר הברור שצריך להשקיע במערכת הבריאות הקורסת בישראל". ישיבת המשא-ומתן אתמול עם האוצר הוגדרה "טכנית"

שביתת הרופאים מגיעה היום (יום ד') למרפאות שירותי בריאות כללית במחוזות דן (רמת גן, בני ברק וגבעתיים) ופתח-תקווה וגם באזור חיפה והקריות. זאת בנוסף להשבתת לשכות הבריאות ברחבי הארץ וטיפות חלב. גם רופאי עיריות ובתי ספר במחוזות תל-אביב, המרכז, חיפה והצפון לא יעבדו היום, אבל בכל מחוז או נפה משמש רופא תורן למקרים דחופים. מחר שוב יושבתו חדרי הניתוח בבתי החולים הציבוריים, למעט ניתוחים דחופים ואונקולוגיים. ועדות חריגים יכריעו בכל נושא דחוף. בתי החולים ומרפאות החוץ פועלים היום כרגיל.

בתוך כך, ההסתדרות הרפואית מוחה ביתר תקיפות על הקיפאון במשא ומתן עם האוצר.  זאת לאחר שנציגי הרופאים והאוצר קיימו אתמול ישיבת מו"מ. הרופאים הגדירו אותה כ"טכנית בלבד". הושגה בה הסכמה כללית, כך מסרו הרופאים, בנושא מסלול הקידום לרופאים ותיקים, אבל לא הושג הסכם מפורט בנושא.

יושב ראש הר"י, ד"ר ליאוניד אידלמן, אמר בהקשר לכך כי "האוצר לא משלים עם זה שצריך להתקדם בדיונים עמנו ובמצב הנוכחי זה לא נותן שום יסוד לאופטימיות". ד"ר אידלמן הוסיף כי הוא משוכנע שהעיצומים המתמשכים תורמים למאבק הרופאים והשביתה מעבירה מסר ברור שאי אפשר למשוך זמן וצריך להשקיע במערכת הבריאות הציבורית הקורסת. אנחנו נלחמים עבור החולים. הם הכלי היחיד שלנו".

לקראת השבתת חדרי הניתוח מחר, פעם שנייה השבוע, נמסר כי מאז תחילת העיצומים, לפני כשישה שבועות מופעלת ועדת חריגים. עד כה נדחו אלפי ניתוחים בכל מרכז הארץ.

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד האוצר,  שביתת הרופאים,  ההסתדרות הרפואית בישראל,  פרופ' ליאוניד אידלמן
תגובות